Na łamach Dziennika znajdujemy artykuł autorstwa Simona Anholta, w którym komentuje on wizerunek Polski. Z przeprowadzonych przez niego badań wynika, że najmocniejszą stroną naszego kraju jest zarządzanie państwem – w tej kategorii Polska zajęła 23 miejsce na świecie. Anholt zaznacza, że „próby przekształcania wizerunku kraju za pomocą kampanii promocyjnych są mało skuteczne. Tego rodzaju kampanie mają bardzo niewielki wpływ na zmianę wizerunku narodu czy państwa”.
Zdaniem specjalisty ważna jest międzynarodowa aktywność w takich dziedzinach jak: wynalazczość czy inwestycje. Osiągnięcia to czynniki, które wpływają na postrzeganie kraju. Istotna jest również „dyplomacja kulturalna”, związana z atrakcjami turystycznymi państwa. Badania dowodzą, że ocena własnego kraju ma istotne znaczenie dla wizerunku państwa – „Skromność i własne wątpliwości nie przyczyniają się do wzmocnienia marki”. Dlatego wizerunek Polski zmieni się wtedy, kiedy sami Polacy zaczną dobrze myśleć o swoim kraju.


