Jakość relacji inwestorskich w Polsce systematycznie poprawia się, a znaczna część spółek dostosowała już swe działania z zakresu IR-u i PR-u do oczekiwań rynku, wyniki badania Badog PR i Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych w miesięczniku Akcjonariusz relacjonuje Sebastian Florianowicz.
Zdaniem autora tekstu – PR-owca z agencji Badog – sposób prowadzenia w Polsce relacji inwestorskich jest zbliżony do standardów zagranicznych. Jednak, nie wszystkie spółki, zwłaszcza w okresie zapaści gospodarczej, zdają sobie znaczenie z wagi komunikacji – traktując ją jako „zło konieczne”.
Optymistyczne wnioski płynące z badania są następujące: że mimo kryzysu ekonomicznego, spółki nie chcą rezygnować z prowadzenia IR-u – 81 proc. z nich zatrudnia obecnie specjalistów z tej dziedziny, a 26 proc. współpracuje z zewnętrznymi ekspertami. Rośnie także świadomość różnicy między PR-em a IR-em w spółkach. Jednak aż 53 proc. badanych emitentów nadal postrzega relacje inwestorskie jako obowiązek, a nie skuteczne narzędzie komunikacji z akcjonariuszami i inwestorami, relacjonuje Florianowicz. (ał)


