piątek, 4 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościCzy sport ma dobry PR?

Czy sport ma dobry PR?

Pentagon Research oraz Sport & Business Foundation zapytały polskich dziennikarzy o to, w jaki sposób współpracuje im się ze sportowcami, klubami sportowymi i sponsorami. Badanie miało odpowiedzieć także na pytanie, jakie narzędzia internetowe są najczęściej wykorzystywane przez przedstawicieli środowiska sportowego do kontaktu z mediami.

Wyniki ankiety pokazują, że dla 92 proc. dziennikarzy najważniejszą platformą kontaktu ze sportowcami jest strona internetowa. Tam znajdują oni podstawowe informację. Dla połowy ankietowanych przedstawicieli mediów ważnym elementem komunikacji internetowej jest blog. A jednym z najchętniej cytowanych blogów przedstawiciela środowiska sportowego jest ten, prowadzony przez Jerzego Dudka, wynika z sondażu.

Badani dziennikarze zostali również poproszeni o wskazanie o tego, kto najlepiej ze środowiska sportowego komunikuje się w Internecie. Okazuje się, że pod względem dyscyplin sportowych najlepiej wypadła piłka nożna, choć zdania co do lidera były podzielone. Ponad 50 proc. ankietowanych nie potrafiła wskazać swojego faworyta, a Lech Poznań – uznany za najlepiej korzystającego z narzędzi internetowej komunikacji przedstawiciela świata sportu – otrzymał jedynie 12 proc. głosów.
Szczegółowe wyniki badania znajdą się w publikacji „Public relations w sporcie”. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj