sobota, 27 lipca, 2024

Czym jest PR

Andrzej Horodeński, dziennikarz specjalizujący się w problematyce związanej z technologiami informacyjnymi, prezentuje w Teleinfo własną definicję public relations. Według niego PR, to „sztuka prawidłowego zarządzania wymianą informacji organizacji z jej środowiskiem społecznym”. Autor definicji nie ukrywa, że bardzo jest z niej zadowolony, ponieważ „nie ma tu nic o jakimś bliżej nieokreślonym wizerunku publicznym, no i wiadomo, że nie należy grzebać w cudzych sprawach, na przykład sprawdzając, czy prezes konkurencyjnej firmy nie jest bywalcem klubu dla gejów”. W artykule Horodeński przytacza argumenty, które sprawiły, iż zdecydował się sformułować swoją definicję PR-u. Stwierdza, że skoro sami zainteresowani nie rozumieją istoty własnej misji, nie potrafią też nazwać się w sposób zrozumiały i adekwatny do tego, czym się zajmują, to musi to zrobić informatyk. Teza ta wydaje się autorowi szczególnie uzasadniona, „jako że chodzi o materię związaną z cyrkulacją informacji”.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj