Czym jest tożsamość, wizerunek i PR?

dodano: 
21.07.2005
komentarzy: 
0

„Rozpoznawanie własnej tożsamości, w praktyce PR nazywanej Corporate Identity (CI), ma podstawowe znaczenie dla wszelkich działań związanych z PR, kulturą organizacji i wreszcie Corporate Design (CD) – systemem identyfikacji wizualnej” – pisze Małgorzata Snarska w artykule na łamach Gazety Samorządu i Administracji. Jej zdaniem, coraz częściej konieczność określenia swojej tożsamości dostrzega administracja publiczna, „tego, na ile ważne są pochodzenie mieszkańców i tradycja regionu”.
Do zastanowienia się nad powyższymi kwestiami skłoniły ją liczne ostatnio dyskusje na temat tożsamości Polski i idei promocji naszego kraju za granicą. „Tożsamość jest wyznacznikiem tego, w jaki sposób dana instytucja chciałaby być odbierana. Jest ona pewnym życzeniem, które poprzez wykorzystanie odpowiednich technik, w tym PR, może być realizowane. Zakończeniem działań jest stworzenie określonego wizerunku – imagu” – tłumaczy Snarska. Zwraca ona uwagę czytelników na pojęcie reputacji, które nie jest tożsame z wizerunkiem. Różnica dotyczy bowiem możliwości wpływania na zmianę: w przypadku wizerunku jest to możliwe a w przypadku reputacji – nie, ponieważ jest ona niezależna od naszych działań. Na reputację wpływ mają ponadto czynniki zewnętrzne. Podobnie nie należy mylić tożsamości i wizerunku. Autorka artykułu jest specjalistą ds. PR instytucji publicznych, pracownikiem Uniwersytetu Wrocławskiego oraz agencji ITBC Communications.

Źródło:

Gazeta Samorządu i Administracji, Dlaczego Samorząd powinien określić swoją tożsamość, Małgorzata Snarska, 18.07.05, s. 79
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin