Czym jest zip culture?
Marketing w Praktyce opublikował rozmowę Zuzanny Plewniak z Magdaleną Majek, Adamem Kaliszewskim, Grzegorzem Osóbką oraz Tomaszem Suchetą na temat trendu zip culture oraz jego wpływu na marketing i public relations.
Dziennikarka zapytała specjalistów, czym jest trend zip culture i czy wpływa na same produkty, o zjawiska rzutujące na zmianę komunikacji marketingowej i jak przełożyć trend na działalność marketingową w firmie. Według Tomasza Suchety, strategy manager w agencji Hypermedia, zip culture polega na upraszczaniu komunikatów. „Jest to całkowicie naturalny trend będący po części reakcją obronną na coraz większy natłok informacji w naszych czasach”.
Magdalena Majek, account director w Euro RSCG Sensors, uważa, że korzeni tego zjawiska należy szukać w nowych technologiach, które napędzają proces komunikacji społecznej. Adam Kaliszewski, senior account executive w Eskadra Publica, dodaje, że w praktyce public relations niezwykle ważna staje się umiejętność precyzyjnego i zwięzłego wyrażania myśli „jedynie wyrażona krótko i trafnie ma szansę przedostać się do tytułów i leadów artykułów na portalach internetowych”.
Grzegorz Osóbka podkreśla także, że w komunikacji marketingowej odwołujemy się dziś częściej do sfer podświadomych „Szerokie spektrum wartości marki jest ujęte w formie (...), a sama treść zostaje powoli degradowana do minimum”. (mk)