Gazeta Krakowska podaje, że władze miasta pragną zachęcić Hiszpanów do częstszych odwiedzin Krakowa – na jesień planowana jest kampania promocyjna w Hiszpanii. Szczegóły kampanii są dopiero ustalane z jednym z hiszpańskich domów mediowych: „Na razie wiemy, że prawdopodobnie nie będziemy się reklamować na billboardach, gdyż trudno byłoby się przebić. Niewykluczone, że postawimy na oryginalne wydarzenia promocyjne” – mówi Izabela Helbin, dyrektorka biura promocji i marketingu miasta. Akcja jest planowana na listopad, potrwa około 2. tygodni i będzie się koncentrować w największych hiszpańskich miastach.
Władze miasta zastanawiają się, co mogłoby zainteresować Hiszpanów. Agata Witosławska, dyrektorka madryckiego biura Polskiej Organizacji Turystycznej twierdzi, że dla tej nacji najważniejsza jest atmosfera. Hiszpanie lubią się zabawić, szukają lokali z muzyką na żywo i chętnie testują tradycyjne, lokalne potrawy. „Są zachwyceni Starym Miastem, Rynkiem, tym, że jest tu tak dużo ludzi. Hiszpanie zawsze idą tam, gdzie jest największy tłum” – mówi Dominika Mrugalska, przewodniczka po Krakowie. W 2006 roku gród Kraka odwiedziło prawie 58 tys. turystów, w Polsce zaś gościło 88,9 tys. (jcm)