Dariusz Kozdra dla PRoto

dodano: 
29.01.2008
komentarzy: 
2

Dariusz Kozdra, strategic planning director w agencji United PR, komentuje dla PRoto przyjętą przez firmę VISA strategię komunikacyjną w obliczu kryzysu wywołanego przez awarię kart płatniczych.

„Analizując taktykę VISA w przypadku styczniowego kryzysu na podstawie publicznie dostępnych informacji w mediach można powiedzieć, że firma przyjęła strategię ograniczenia własnej ekspozycji w kontekście tego kryzysu. Upubliczniła, co prawda, komunikat o możliwości błędnego księgowania niektórych wypłat z bankomatów, ale jego treść była dość ogólna. Jeśli zaś chodzi o komunikację z konsumentem, Visa przeniosła odpowiedzialność na banki, które odpowiadają za bezpośrednie relacje z klientami. Banki były od samego początku zmuszone prowadzić aktywną komunikację kryzysową.

Czy strategia Visy była słuszna? Wykazać to mogą jedynie badania. Osobiście uważam jednak, że jako klient banku korzystający z kart Visa chciałbym być lepiej informowany również przez Visa o istocie i przedmiocie zaistniałego problemu. Oczekiwałbym spójnych komunikatów banku i Visy na temat problemu zarządzania/księgowania płatności. Byłyby dla mnie wtedy bardziej wiarygodne i przekonujące”. (psp)

komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
29.01.2008
12:21:32
Klaudek
(29.01.2008 12:21:32)
po tym incydencie visa stracila na pewno wizerunek, nie odpowiedziala zupelnie na kryzys, ale jest ona na tyle silnym zawodnikiem na rynku, ze ten kryzys na dalsza mete nie zaszkodzi dla niej, wiekszosc ludzi jest na nich po prostu skazana, ja mam bodajze 5 kart, w tym tylko jedna to nie visa, nie ma co sie oszukiwac, oni maja wiekszosc rynku.
29.01.2008
11:30:27
aliba
(29.01.2008 11:30:27)
od razu powiem, że komunikacja nie była słusza: od razu paru moich znajomych powiedzieli, że już podziękują visie za karty i przeniosą się gdzie indziej... więc widać, że słabo się postarali. natomiast jako pijarowiec powiem tyle, że agencja słabo doradziła klientowi... VISA zschowała głowę w piasek...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin