piątek, 27 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościDobre Praktyki Prasy

Dobre Praktyki Prasy

Z początkiem marca zostanie wprowadzony Kodeks Dobrych Praktyk Wydawców Prasy, uchwalony przez Izbę Wydawców Prasy – informuje Puls Biznesu. Dokument ten reguluje relacje wewnętrzne, zewnętrzne i handlowe między wydawcami, redakcjami a ich partnerami.
Wejście w struktury UE wymogło na Polsce przyjęcie regulacji, dotyczących nieuczciwych praktyk handlowych oraz branżowych kodeksów postępowania. Jerzy Baczyński, prezes Spółdzielni Pracy Polityka, jako jeden z celów Kodeksu podaje potrzebę niezależności prasy od świata polityki i biznesu. Dalej komentuje: „Jednym z celów przyjęcia Kodeksu było ukrócenie apetytu polityków i biznesu, którzy chcieliby wpływać na media.”
W ostatnich latach zaostrzająca się na rynku mediów konkurencja spowodowała pojawienie się nieuczciwych działań marketingowych, handlowych i public relations. Doprowadziła ona do napięć między wydawcami, a przede wszystkim – podważyła wiarygodność mediów. „Jeśli prasa nie będzie wiarygodna – prędzej czy później straci. Powiedzieliśmy: uregulujmy się wewnętrznie. Przecież kodeks nie ma psuć biznesu, tylko w nim pomagać” – mówi Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy. Kodeks jest szczegółowy, reguluje relacje zewnętrzne (pomiędzy prasą a czytelnikami), wewnętrzne, a także gospodarcze. Dokument wypowiada się na temat reguł publikacji materiałów prasowych oraz zasad zamieszczania ogłoszeń, reklam i materiałów PR.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj