Na portalu IDG.pl można przeczytać artykuł Jakuba Bojanowskiego poświęcony realizacji zasad dobrych praktyk w spółkach publicznych. Autor artykułu porównuje obecny stan zaangażowania polskich spółek we wprowadzanie ładu korporacyjnego z sytuacją, jaka panowała na polskim rynku w 2002 roku.
„Kiedy w 2002 roku na Giełdzie Warszawskiej wprowadzono zasady dobrych praktyk, wielu osobom wydawały się one egzotyczne i nie do spełnienia. Po pięciu latach, (pomimo że zasady rozwinięto i zaostrzono w 2005 roku) większość spółek deklaruje, że są one przestrzegane” – pisze Bojanowski.
Autor zastanawia się, co jest głównym powodem, że spółki decydują się na wdrażanie zasad dobrych praktyk, czy są to ewentualne sankcje za nieprzestrzeganie tych zasad, czy chęć poprawy swojego wizerunku. Bojanowski zauważa, że wśród kadry zarządzającej coraz powszechniejsze staje się twierdzenie o silnym związku pomiędzy wspomnianymi praktykami, a poprawą wizerunku spółek. Autor porównuje też realizację zasad ładu korporacyjnego w Polsce do realiów zagranicznych i stwierdza: „porównując nasz rynek do rynków zachodnich, wyraźnie widać, że wiele pozostało jeszcze do zrobienia”. (psp)


