Doceniona komunikacja wewnętrzna
„PR wewnętrzny jest elementem nieco niedocenianym przez kadry zarządzające, choć jego znaczenie powoli rośnie” – pisze na łamach Pulsu Biznesu Bartosz Dyląg. W swoim artykule porusza skomplikowaną tematykę komunikacji wewnątrz przedsiębiorstw i korzyści płynących z jej prawidłowego prowadzenia. Autor przytacza wypowiedzi specjalistów potwierdzające tezę, że właściwa komunikacja z pracownikami daje firmie wymierne efekty.
Ewa Szejner z agencji Mmd zauważa: „Obecnie firmy konkurują ze sobą efektywnością operacyjną i innowacyjnością, a obydwa obszary są bezpośrednio zależne od motywacji i pozytywnego nastawienia pracownika”.
Tomasz Siczyński z agencji Headlines zwraca uwagę na fakt, że „Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna powinny być spójne, uzupełniać się lub… nie wchodzić sobie w drogę”. Dyląg przypomina też o znaczeniu komunikacji wewnętrznej w sytuacjach kryzysowych, gdy „Może ona albo ustrzec firmę przed kryzysem, albo zminimalizować jego negatywne skutki…”. Autor artykułu zwraca też uwagę na potrzebę dostosowania komunikacji wewnętrznej do charakteru organizacji i środków przeznaczonych na takie działania. Te dwa elementy determinują wybór narzędzi, które z kolei decydują o skuteczności podjętych kroków.