Droga kampania Samsunga: 2,3 mln zł kary od UOKiK

dodano: 
14.05.2013
komentarzy: 
0

Reklama telewizorów Samsung wprowadzała klientów w błąd, poprzez swoje podobieństwo do reklam emitowanych w ramach rządowej kampanii o cyfryzacji telewizji – orzekła prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. O ile Samsung nie odwoła się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, będzie musiał zapłacić ponad 2 mln zł kary.

Samsung reklamował swoje telewizory jako „specjalnie zaprojektowane na cyfryzację w Polsce”. UOKiK uznał, że spoty reklamowe wykorzystywały motywy z kampanii informacyjnej przeprowadzonej przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Tym samym odbiorcy mogli odnieść błędne wrażenie, że oferta Samsunga jest częścią rządowej kampanii. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów urząd nałożył na firmę 2 mln 288 tys. zł kary. Na jej wysokość wpływ miało wycofanie reklam tuż po wszczęciu postępowania oraz aktywna współpraca spółki w jego trakcie.

Jak zaznaczył w oświadczeniu rzecznik Samsung Electronics Polska Olaf Krynicki, firma przyjęła decyzję prezesa UOKiK „z żalem i niezrozumieniem”.  Jednocześnie dodał, że „spółka będzie w dalszym ciągu ściśle przestrzegać obowiązującego w Polsce prawa ochrony konsumentów”. Czy firma będzie się odwoływać od postanowienia prezes Urzędu? „Spółka obecnie analizuje decyzję i na tej podstawie rozważy zasadność podjęcia dalszych działań” – napisał rzecznik Samsunga. (ks)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin