czwartek, 18 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościDrogie darmowe media

Drogie darmowe media

Media społecznościowe są świetnym kanałem, dzięki któremu różne organizacje mogą poszukiwać potencjalnych pracowników. Wielu uważa, że również darmowym. Jak czytamy w Financial Times, nie jest to jednak prawda.

„Wiele organizacji z sektora pozarządowego z powodzeniem wykorzystuje media społecznościowe przy promowaniu swoich marek i wypełnianiu swojej misji”, zaznacza Raj Kumar, szef Devexu – serwisu poświęconego rozwojowi zawodowemu. I dodaje, że dużo mniej instytucji prowadzi rekrutacje przez serwisy społecznościowe.

Jedną z nich jest Oxfam, który prowadzi rekrutację wykorzystując YouTube czy LinkedIn, gdzie wyszukuje kandydatów o pożądanym profilu. Mimo, że są to darmowe serwisy, prowadzenie zaawansowanych działań wymaga zatrudnienia dodatkowych pracowników. A to niesie już za sobą koszty. Wydatki te mogą jednak się opłacić. Jak czytamy, za pomocą mediów społecznościowych można dotrzeć do „pasywnych kandydatów”, którzy poszukują pracy, choć niekoniecznie w sektorze pozarządowym. Dodatkowo taka rekrutacja jest skuteczniejsza niż zwykłe ogłoszenie, bo można na przykład zobaczyć na filmiku na YouTube, jak będzie wyglądał przyszły przełożony. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj