Dla firm reputacja jest ważniejsza niż krótkoterminowe zyski – wynika z badania przeprowadzonego przez Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) oraz American Institute of Certified Public Accountants (AICPA), wśród dyrektorów i managerów ds. finansowych.
76 proc. uczestników ankiety stwierdziło, że w ich branżach obecnie przykłada się większą, niż kiedyś, wagę do kwestii zagrożenia reputacji. Trzy główne powody takiego podejścia to: presja rynku dotycząca większej przejrzystości działań, wpadki konkurencyjnych firm i wzrost roli mediów społecznościowych.
Prawie dwie trzecie ankietowanych (65 proc.) zadeklarowało, że podejmowane w ich firmach decyzje często lub zawsze są rozpatrywane w kategoriach potencjalnego zagrożenia reputacji i wynikających z niego konsekwencji finansowych. Prawie połowa (44 proc.) przyznała, że zdarzały się przypadki odrzucenia projektów, które miały uzasadnienie finansowe, ale były zbyt ryzykowne dla wizerunku firmy.
Ankietę przeprowadzono między 9 a 15 lipca. Odpowiedziało na nią ponad 1,3 tys. dyrektorów finansowych, posiadających kwalifikacje CGMA (Chartered Global Management Accountant). Odpowiedzi przysłąno z 61 krajów. (ks)


