Dzięki tym wskazówkom zrobisz lepszy przekaz live na Facebooku

dodano: 
10.02.2017
komentarzy: 
0

Stworzenie ciekawego przekazu live w serwisie Marka Zuckerberga to pozornie łatwa sprawa. Możesz po prostu wcisnąć „Transmisja na żywo” i pokazywać, co robisz w tym momencie. Znacznie większy sukces możesz jednak osiągnąć, jeśli zabawisz się w reżysera. Na prdaily.com pojawiło się kilka wskazówek, dzięki którym Twój przekaz live będzie bardziej angażujący dla odbiorców.

Sprecyzuj, co chcesz przekazać. Jeśli zbyt długo będziesz próbować opisać, co i dlaczego właściwie transmitujesz, widownia może stracić zainteresowanie – czytamy. Niech będzie jasne, jaki jest temat transmisji. Uważaj też na to, jak reagują odbiorcy – zwracaj uwagę na sekcję komentarzy i staraj się odpowiadać na pytania.

Zadbaj o zaplecze sprzętowe. Wykorzystanie dwóch kamer sprawi, że transmisja będzie bardziej zróżnicowana. Obraz, który nagrywają, można łączyć dzięki któremuś z programów zalecanych przez Facebooka – BlueJeans, Shindig czy Switcher Studio.

Niech obraz się nie trzęsie. Dobrym pomysłem w przypadku bardziej statycznych ujęć jest wykorzystanie statywu. Jeśli planujesz poruszać się z telefonem, wykorzystaj na przykład gimbala – czytamy na prdaily.com.

Dobry internet to podstawa. Jeśli planujesz korzystać z Wi-Fi w pomieszczeniu, gdzie jest ono ogólnodostępne, zastanów się dwa razy. Lepiej jest podłączyć kamerę do komputera, które łączy się z internetem za pomocą kabla.

Pamiętaj o dobrym dźwięku. Nie polegaj jedynie na wbudowanych mikrofonach – radzi autor poradnika. Zadbaj o dodatkowy sprzęt, a jeśli będziesz udzielać głosu kilku osobom, warto pomyśleć nawet o mikserze audio.

Poznaj otoczenie. Zanim zaczniesz nadawać, odpowiedz na kilka ważnych pytań – czytamy. Gdzie warto postawić kamerę? Czy połączenie internetowe będzie odpowiednie? Jak dużo ludzi będzie wokół, którzy mogą również korzystać z Twojej sieci? Czy dobrze widzisz i słyszysz to, co planujesz transmitować? I najważniejsze – czy możesz przeprowadzić próbę generalną?

Poszukaj ciekawego miejsca. Sesja pytań i odpowiedzi wcale nie musi odbyć się na kanapie czy przy biurku. Znajdź lokalizację, która pozwoli zademonstrować to, co chcesz przekazać. Wolontariusze związani z firmą BarkBox – ilustruje autor poradnika –  przeprowadzili transmisję z zamkniętego samochodu, w której w towarzystwie psa opowiadali o niebezpieczeństwach pozostawiania zwierząt w autach podczas upałów.

 

Zaangażuj kogoś do pomocy. Firmy, które przeprowadzają dobrej jakości transmisje, zazwyczaj dbają o to, by wyznaczyć kogoś, kto zajmie się na przykład monitorowaniem i moderowaniem sekcji komentarzy. Niech osoba, którą nagrywasz, nie będzie niepotrzebnie rozpraszana.

(mp)

Źródło:

prdaily.com, 8 ways to make your Facebook Live event a success, Russell Working, 08.02.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin