Dziennikarze o PR-owcach

dodano: 
15.11.2004
komentarzy: 
0

Raport firmy ACR Rynek i Opinia pokazuje efekt pracy działów PR firm ubezpieczeniowych. Ankietowani dziennikarze (ok. 60 osób), wysunęli szereg krytycznych uwag wobec działów PR w towarzystwach ubezpieczeniowych, zwłaszcza wobec ich rzeczników prasowych. „Najważniejsze zarzuty to: niedostępność rzeczników, stwarzanie problemów biurokratycznych, pasywność, brak inicjatywy w przekazywaniu informacji, nieumiejętność komunikowania się, powolność działania, zajmowanie się innymi sprawami, a nie „rzecznikowaniem", brak umocowania do przekazywania ważnych informacji, nieumiejętność zorganizowania pracy działów PR, a nawet brak ubezpieczeniowej wiedzy - uważa wiceprezes spółki ACR Rynek i Opinia Adam Czarnecki. Raport stał się punktem wyjścia do dyskusji przedstawicieli branży ubezpieczeniowej o relacjach między dziennikarzami a działami public relations w firmach ubezpieczeniowych. W śniadaniu ubezpieczeniowym organizowanym przez Gazetę Ubezpieczeniową, padły zarzuty pod kierunkiem dziennikarzy, że za wszelka cenę szukają informacji sensacyjnych, a działy PR muszą dbać o wizerunek firmy i chronić tajemnicę handlową. Beata Zduńczyk, rzecznik prasowy ING NN komentując zarzut braku inicjatywy ze strony działów PR, stwierdziła, że „jeśli dział PR występuje z jakąś konkretną inicjatywą, to u dziennikarzy rodzi się podejrzenie, że chce się ich przechytrzyć (..)”. Natomiast Marek Gołębiewski, rzecznik prasowy Compensy, podkreślił, że rolą PR-owców nie jest krytykowanie dziennikarzy, bo są oni ich klientami. Na nierozwiązywalny konflikt interesów między piarowcami a dziennikarzami wskazał Adam Taukert, public relations menager w Credit Suisse Life & Pensions Towarzystwo Ubezpieczeniowe na Życie. Jacek Goździewicz, odpowiedzialny za komunikację i public relations w Polskiej Izbie Ubezpieczeniowej, podkreślił, że aby usprawnić komunikację Izby z mediami i środowiskiem ubezpieczeniowym, powołano ostatnio grupę roboczą komunikacji i PR. Trwają też prace nad przygotowaniem nowej strony internetowej, która będzie witryną branży ubezpieczeniowej.

Źródło:

Gazeta Ubezpieczeniowa, Mniej sensacji, więcej rzetelności, 16.11.04, s.1
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin