Efektywność kampanii społecznych

dodano: 
18.12.2006
komentarzy: 
0

Puls Biznesu zamieszcza artykuł dotyczący skuteczności kampanii społecznych. Jak pisze autorka artykułu Urszula Światłowska „(…) wiele kampanii społecznych ginie w tłumie, bo prowadzone są chaotycznie”. Zdaniem dr. Dariusza Tworzydło z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, na niezauważalność niektórych kampanii społecznych wpływa również fakt, iż każdego roku prowadzi się bardzo dużo akcji tego typu; „(…) niektóre są nieoryginalne, inne nie mają wsparcia medialnego, bo albo o to nie zadbano, albo organizacji nie stać na wykupienie czasu antenowego. Także brak autorytetów i osób rozpoznawanych sprawia, że o kampanii nikt nie słyszy”.
Dobra kampania społeczna nie może ograniczać się do „(…) kilku plakatów i chęci, by świat był piękniejszy. Trudno jedynie billboardowo zmienić świat” – czytamy w artykule. Zgodnie z opinią poszczególnych ekspertów, którzy wypowiadają się w tekście, podstawą kampanii społecznej jest zrozumienie motywów grupy docelowej, a także przygotowanie kampanii z pomysłem i odpowiednim budżetem. Warto również poprzedzić je badaniami i ciągle kontrolować. Jak pisze Światłowska, najczęściej efekty przynoszą te kampanie, które odwołują się do zwykłych ludzkich emocji. Autorka przypomina o najważniejszych akcjach tego typu, prowadzonych w Polsce, takich jak akcja „Pajacyk”, zrealizowana przez Polską Akcję Humanitarną oraz „Wolność słowa na Białorusi” zrealizowana przez agencję reklamową Saatchi & Saatchi Poland i Amnesty International Polska. (jk)

Źródło:

Puls Biznesu, Piękniejszy świat, Urszula Światłowska, 18.12.06, s. 16
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin