Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
poniedziałek, 30 czerwca, 2025

Efektywny CSR

„Aby działalność prospołeczna miała dla firmy sens, musi być elementem długofalowej strategii, zaakceptowanej przez pracowników i konsekwentnie realizowanej” – czytamy w Pulsie Biznesu. Społeczna odpowiedzialność biznesu to w głównej mierze część strategii dużych koncernów. Mniejsze firmy „są często bardziej elastyczne, mają lepszy kontakt z lokalną społecznością, jednak rzadko kiedy tworzą długoterminowe plany, w których celom biznesowym towarzyszą cele społeczne czy ekologiczne” – pisze Magdalena Krukowska. W przypadku kroków wymagających nakładów finansowych, autorka artykułu radzi małym i średnim przedsiębiorstwom podejmowanie tych działań, które pozwolą na kształtowanie wizerunku wśród lokalnej społeczności lub partnerów handlowych. Zdaniem Józefa Czerniejewskiego, właściciela firmy Natalia Gold z Piaseczna, „w mniejszych firmach najczęściej rozpoczyna się od dbałości o warunki pracy”. Obok terminowych wypłat chodzi również o atmosferę pracy i partnerskie traktowanie pracowników. „Uczciwe traktowanie przekłada się na większą motywację do pracy i lojalność, a tym samym – wydajność i obroty” – podkreśla Czerniejewski. W artykule przeczytamy również o początkach działalności firmy Ireny Eris, która tworząc 22 lata temu małe laboratorium kosmetyczne, „założyła, że jej firma będzie szanować środowisko naturalne i społeczne, w którym działa”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Wybierz i posłuchaj