.

 

Ekologia i cyberbezpieczeństwo. Przedstawiciele firm o źródłach kryzysów w 2020 roku

dodano: 
21.01.2020
komentarzy: 
0

Zagrożenia kryzysowe, które najprawdopodobniej będą w rozpoczynającym się 2020 roku trapić specjalistów odpowiedzialnych za wizerunek firm czy instytucji, to przede wszystkim problemy związane z ekologią i cyberbezpieczeństwem – wynika z badania „Kryzysomter 2020”, przeprowadzonego po raz pierwszy przez agencję Alert Media Communications.

Czytaj też: Fake newsy będą największym zagrożeniem dla marek? Jaki będzie 2020 rok w obszarze kryzysów

Ponad połowa (52 proc.) rzeczników, dyrektorów i menedżerów public relations spodziewa się, że w tym roku ich organizację spotka kryzys wizerunkowy. Z badania wynika także, że bardziej obawiają się kryzysu przedstawiciele instytucji publicznych – prawdopodobieństwo wystąpienia takiej sytuacji w ich organizacjach oceniają na 61 proc. Przedstawiciele firm z kolei możliwość wystąpienia negatywnych zdarzeń oceniają na 46 proc. Jak wyjaśnia Krzysztof Tomczyński, partner i Account Director w warszawskiej agencji, „Kryzysometr” to wskaźnik opracowany na wzór indeksów badających nastroje inwestorów giełdowych. „Sprawdza on skalę optymizmu lub obaw, z jakimi specjaliści od komunikacji wchodzą w kolejny rok. Obecnie widzimy, że prognozy są dość pesymistyczne, a ponadto ankietowani wskazują na szereg nowych zagrożeń, z jakimi będą musiały mierzyć się ich organizacje” – tłumaczy.

Wśród prognozowanych źródeł kryzysów w tym roku najczęściej wymieniano ryzyko oskarżeń o zanieczyszczanie środowiska (61 proc.) Drugim z obszarów, które mogą mieć potencjał kryzysowy, są według ankietowanych zagrożenia związane z rozwojem internetu i mediów społecznościowych: fake newsy, deep fake’i (48 proc.), cyberataki i wycieki danych (43 proc.) bądź hejt i fale negatywnych komentarzy w social mediach (28 proc.). 19 proc. badanych wskazało wycelowane w firmę akcje organizacji pozarządowych lub politycznych.

Jak czytamy, w zestawieniu zaskakuje niska pozycja tradycyjnych przyczyn występowania kryzysów – tych zdarzeń, od których większość firm jak dotąd zaczynała opracowywanie swoich instrukcji zarządzania komunikacją kryzysową: niewłaściwa obsługa klienta (7 proc.), problemy z produktami i jakością (6 proc.) czy wypadki i katastrofy (6 proc.). (mb)

O badaniu:

W badaniu „Kryzysometr 2020” wzięło udział 108 rzeczników, dyrektorów i menedżerów PR z wiodących polskich firm, instytucji państwowych i samorządowych oraz organizacji pozarządowych. Badanie zostało przeprowadzone w drugiej połowie grudnia 2019 roku. Respondentami byli wyłącznie specjaliści PR tzw. in house, czyli zatrudnieni w korporacjach lub instytucjach. Nie brali w nim udziału usługodawcy PR, czyli pracownicy agencji PR.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin