Polskie piwa mają promować kraj za granicą

dodano: 
21.11.2018
komentarzy: 
0

„Proudly made in Poland” – taki znak mają nosić za granicą polskie marki piwa. Informacja na etykietach będzie przypominać konsumentom, że mają w rękach napój wyprodukowany nad Wisłą. Pomysłodawcy inicjatywy – Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie oraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) – przekonują, że chcą też wspomagać budowanie wizerunku Polski jako kraju pochodzenia produktów spożywczych wysokiej jakości oraz wiarygodnego partnera handlowego.

„Mamy powód do dumy. Piwo z polskich browarów to produkt uwarzony z doskonałych polskich składników, czerpiący z wiedzy i doświadczenia wielu pokoleń naszych piwowarów” – przekonuje w informacji prasowej Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny ZPPP Browary Polskie. Wtóruje mu Tomasz Pisula, prezes PAIH: „Mamy naprawdę doskonałe produkty o światowej jakości, które z dumą powinniśmy promować za granicą. Projekt »Proudly made in Poland« branży piwowarskiej jest pierwszą tego rodzaju inicjatywą. Jestem przekonany, że będzie stanowił zachętę dla zagranicznej ekspansji innych branż i kategorii produktów spożywczych”.

Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu miejsc, o inicjatywie Browarów Polskich i PAIH wypowiada się pozytywnie. „Każda forma promocji Polski i polskich produktów poza granicami kraju, pokazywanie, że jesteśmy nowoczesnym i wciąż rozwijającym się krajem z wysokiej jakości produktami, jest godna pochwały i dobrze, iż ta inicjatywa się zrodziła. Mam nadzieję, że w przyszłości do projektu dołączą także browary rzemieślnicze, bo w tym segmencie piw Polska jest bardzo silna i warto pomagać małym producentom się rozwijać” – mówi ekspert w rozmowie z PRoto.pl.

Stępowski ma jednak zastrzeżenia: kolejny znak, który ma promować Polskę za granicą, jest niespójny z innymi. Własne mają Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (niedawno zaprezentowana Marka Polskiej Gospodarki) czy, ostatnio, Polska Fundacja Narodowa. „Z czym tak naprawdę kojarzy się na świecie Polska? Czy »Made in Poland« dla konsumentów z Europy i świata coś znaczy? Coś, co sprawia, że chętniej oni sięgają po produkty z Polski? Czy jest to jakiś konkurencyjny wyróżnik? Niestety nie. Wciąż na szczeblu rządowym nie ma określonej strategii, jaki wizerunek Polski i pochodzących z niej produktów powinniśmy budować” - przyznaje specjalista od marketingu miejsc.

Bartłomiej Morzycki z Browarów Polskich, poproszony o wyjaśnienie pomysłu stworzenia nowej inicjatywy, tłumaczy, że dotychczasowo istniejące projekty – jak na przykład ten Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii – nie do końca pasowały do pomysłu twórców „Proudly made in Poland”. „Założenia naszego projektu tylko częściowo pokrywają się z założeniami, jakie towarzyszyły stworzeniu Marki Polskiej Gospodarki, który to projekt ma zdecydowanie szerszy charakter i służy także promocji polskich przedsiębiorców, wzmocnieniu relacji biznesowych z Polską itp.” – napisał w przesłanym e-mailu Morzycki.

Tak czy inaczej, twórcy akcji ze swoim przekazem chcą dotrzeć do milionów zagranicznych konsumentów – według danych dostarczonych przez Browary Polskie, nasz kraj sprzedaje piwo już do 80 państw, a w 2017 roku wyeksportował ponad 3,3 miliona hektolitrów napoju. Polskie browary zalewają głównie kraje Unii Europejskiej, choć spożywa się je też w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie czy niektórych krajach azjatyckich. Pierwsze partie piwa z napisem przypominającym o polskim pochodzeniu są już dostępne m.in. w Wielkiej Brytanii.

Znak „Proudly made in Poland” będzie widoczny na etykietach piwa największych krajowych producentów zrzeszonych w ZPPP Browary Polskie: Kompanii Piwowarskiej, Carlsberg Polska i Grupy Żywiec. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin