.

 

Ekstraklasa tylko z nazwy - na Facebooku jak na boisku

dodano: 
04.01.2012
komentarzy: 
0

„Kondycja klubowych profili na FB jest taka jak polskiej piłki nożnej – nie kreują wizerunku klubów ekstraklasy, a jedynie go odzwierciedlają.” – czytamy w magazynie Press. Na jego łamach pojawił się ranking oficjalnych profili klubów piłkarskiej ekstraklasy. Najwyżej oceniono profile Lecha Poznań, Legii Warszawa i Wisły Kraków, które jako jedyne „wyróżniają się zróżnicowaniem treści i inicjowaniem aktywności fanów”.

Strony klubów oceniano według sześciu kryteriów: idei, aktywności na profilu, jakości treści, efektywności oraz związku między profilem a wizerunkiem klubu. Najlepsze oceny zebrał Lech Poznań, który jednocześnie zebrał najwięcej fanów na swoim profilu wśród wszystkich polskich klubów piłkarskich – 170 tysięcy. Wedle jurorów głównymi zaletami fanpage’a Lecha są częste konkursy dla fanów, treści „sprawiające wrażenie unikatowych” oraz posty „dość dobrej jakości”. Na drugim miejscu znalazła się Legia Warszawa ze 122 tysiącami fanów. Do plusów jej profilu należy możliwość kupienia biletów, akcje konkursowe dla fanów oraz „wyglądające przyzwoicie” interakcje z fanami. Na najniższym stopniu podium znalazła się Wisła Kraków, której profil przyciągnął 77 tys. fanów. Jurorzy pochwalili go za spójne wykorzystanie logotypu i kolorystyki,  dużą liczbę filmów oraz zorganizowanie komunikacji z użytkownikami wokół kilku tematów.

Wśród profili pozostałych klubów najczęstszymi mankamentami są wulgaryzmy w wypowiedziach użytkowników, skupianie się na informowaniu fanów zamiast ich angażowania oraz niewystarczająca aktywność moderatorów. Wśród klubów nie wzięto pod uwagę Widzewa Łódź, który nie posiada swojej oficjalnej strony na Facebooku. Strony fanowskie oceniali: Bartłomiej Brzoskowski z Digital One, ekspert marketingu sportowego Paweł Dejmek, Piotr Krauschar z faceAddicted, Kamil Niemira z Agencji Social Media oraz Stanisław Pogorzelski z Zakładów Wzajemnych Traf. (ks)

 

Źródło:

Press, Ekstraklasa na Facebooku, Piotr Ślusarski, 01.01.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin