Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez Content Marketing Institute (CMI) oraz MarketingProfs, aż 90 proc. amerykańskich specjalistów B2C wykorzystuje działania content marketingowe. Najpopularniejszą platformą służącą tego typu praktykom są social media: używa ich 88 proc. badanych (wzrost o 4 proc. w porównaniu z rokiem 2012). Pozostałe popularne kanały komunikacji to: strona www firmy (78 proc.), newsletter (76 proc.), a także materiały wideo i blogi (po 72 proc. wskazań). Najrzadziej wskazywane działania obejmują wykorzystanie gier i podcastów oraz wirtualne konferencje (niecałe 20 proc.).
Wśród wykorzystywanych do działań content marketingowych portali społecznościowych, na pierwszym miejscu znalazł się Facebook – korzysta z niego 89 proc. ankietowanych. Pozostałe miejsca na podium należą do Twittera i YouTube’a (kolejno 80 i 72 proc. odpowiedzi). Bardzo duży wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem zanotowały LinkedIn i Instagram (każdy o 20 proc.) oraz Pinterest (z 35 proc. w 2012 roku do 53 proc. obecnie).
Pod względem wykorzystania social mediów Europa także nie pozostaje w tyle. Jak wynika z badań eMarketera, udział wydatków na marketing społecznościowy na Starym Kontynencie wzrósł o 21 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, a już niebawem jego wartość może przekroczyć 3 miliardy dolarów.
Widać jednak różnice pomiędzy Europą Zachodnią a Środkowo-Wschodnią: wydatki na reklamę w mediach społecznościowych są aż ośmiokrotnie mniejsze we wschodniej części kontynentu. Jednak, jak wynika z prognozy przygotowanej przez serwis, przewidywany wzrost nakładów w bieżącym roku powinien wynieść aż 53 proc. (jl)