W grudniu 2025 roku Grupa Energa rozpoczęła nową odsłonę kampanii prezentującej zaangażowanie marki w kulturę, sport, edukację oraz inicjatywy społeczne. Działania realizowane są pod hasłem „Energa. Razem włączamy emocje” i obejmą spot telewizyjny, komunikację w internecie, prasie, radiu, na zewnętrznych nośnikach reklamowych i w kinach.
Grupa energetyczna w kampanii pokazuje, jak wspiera instytucje, drużyny i wydarzenia: projekty rozwijające talenty, integrujące lokalne społeczności i promujące zdrowy styl życia; inicjatywy sportowe, kulturalne, a także projekty z obszaru edukacji czy mające na celu troskę o środowisko.
„W tej kampanii mówimy o emocjach, które budują poczucie bycia razem – radości kibicowania, wzruszeniu na koncertach, dumie ze wspólnego zaangażowania. W spocie oddajemy te emocje dzięki obecności sportowców, muzyków, kibiców i naszych pracowników. To oni na co dzień tworzą energię, którą chcemy się dzielić z otoczeniem. Zależy nam na tym, by każdy widz poczuł, że Energa to nie tylko dostawca energii, ale przede wszystkim marka bliska ludziom – obecna tam, gdzie rodzą się emocje i budujące historie, gdzie tworzą się wartości” – wyjaśnia Magdalena Marszałkowska, dyrektor Departamentu Marketingu Energi. Jak dodaje, spot ma podkreślać wartości takie jak poczucie bezpieczeństwa i spokoju.
Bohaterowie ze świata sportu i kultury
Do nowej odsłony kampanii zaangażowano trenera i siatkarzy Energi Trefla Gdańsk oraz kibiców drużyny, w tym tych, którzy na co dzień pracują w Grupie Energa. Zdjęcia meczu siatkówki realizowano w Ergo Arenie. Przedstawicielkami lokalnej drużyny sportowej były rugbystki Energa Biało-Zielone Ladies, które gościły ekipę filmową na swoim stadionie. Świat kultury reprezentują w spocie muzycy Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, pokazani na tle pięknego wnętrza jednego z najważniejszych obiektów kultury na Pomorzu. Całość dopełniają sceny z uczniami zaangażowanymi w Planetę Energii, czyli flagowy projekt edukacyjny Energi, oraz rodzina przywodząca na myśl ciepło domowego ogniska.



Koncepcja filmu nawiązuje do motywu włącznika wprowadzonego w komunikacji marki Energa na przełomie 2024/2025 r. Opiera się na prezentowaniu szczerych, spontanicznych emocji wyzwalanych w sytuacjach, w które marka jest zaangażowana.
Kampania będzie prowadzona w internecie, prasie lokalnej i ogólnopolskiej oraz na nośnikach outdoorowych i w stacjach radiowych, a także w kinach. Co więcej, w Gdańsku powstanie mural ilustrujący radość kibicowania żółto-czarnym drużynom Energi Trefla z Gdańska i Sopotu.
Za pomysł kreatywny i przygotowanie formatów odpowiadają Departament Marketingu Energi oraz poznańska agencja JUST. Za optymalne wykorzystanie mediów odpowiada agencja re58. Spot przygotowali dom produkcyjny MotionBrand oraz agencja JUST. Jego reżyserem jest Dawid Powicki, a za zdjęcia odpowiada Kacper Zięba, Point Of You. (mb)


