Norbert Kilen na łamach Pulsu Biznesu zwraca uwagę na najważniejsze elementy dobrze przygotowanej konferencji prasowej. Jak mówi, nie warto organizować konferencji na temat niewystarczająco atrakcyjny, „(…) news powinien być mocny i nienaciągany”. Dziennikarzy zdaniem Kilena najbardziej interesują raporty branżowe, informacje o zmianach w zarządzie firmy, jej zagraniczna ekspansja, fuzje, przejęcia, a także wejście przez spółkę w nowy segment rynku.
Dla telewizji konferencja prasowa nie jest zbyt ciekawym wydarzeniem, bowiem „(…) widziana okiem kamery wygląda nudno”.
Jak zauważa Kilen, warto pamiętać o tym, że podawanie informacji różnym mediom w różnym czasie jest sprzeczne z zasadami uczciwej konkurencji, jednakże „(…) przychylność niektórych tytułów można zyskać, przygotowując np. jakieś specjalne dane czy materiały specjalnie dla nich”. Jednym z najważniejszych elementów dobrze przygotowanej konferencji jest duża wiedza i rzetelność ekspertów, którzy zabierają na niej głos. (jk)


