Etyka dla hipermarketów
Polska Organizacja Handlu i Prawa zapowiada na łamach Życia Warszawy opracowanie dokumentu, który może być podstawą do stworzenia „branżowego kodeksu dobrych praktyk”. Sekretarz organizacji Andrzej Faliński uważa, że dokument mógłby być „standardem zarządzania zasobami ludzkimi”. Zapowiedzi te są odpowiedzią na doniesienia o łamaniu praw pracowniczych, które rozpoczęła głośna w ostatnich tygodniach sprawa Bożeny Łopackiej, byłej szefowej jednej z Biedronek. „Według ekspertów od public relations, opracowanie kodeksu etycznego jest dobrym zabiegiem propagandowym. A jeśli konsekwentnie będzie wprowadzany w życie, powinien poprawić wizerunek sieci handlowych” – podaje Życie Warszawy. Wizerunek, jak się okazuje, nie zawsze jest tożsamy z finansową kondycją firmy, bo jak podaje gazeta „wydaje się (...), że doniesienia o łamaniu praw pracowniczych nie odsunęły od Biedronki klientów”.