W firmie warto stworzyć własny kodeks etyczny, przekonuje Sylwia Gortyńska na łamach Rzeczpospolitej. Z tekstu wynika, że choć stworzenie zasad właściwego postępowania nie jest łatwe, to może korzystnie wpłynąć na postrzeganie firmy.
Kodeks etyki zawodowej odgrywa ważną rolę w „kształtowaniu wzorców postępowania osób mających profesje prestiżowe”. Może być jednak zastosowany w każdej firmie, zwłaszcza tam, gdzie wykonywanie pracy wiąże się z kontaktem z kontrahentami czy urzędami, przekonuje autorka. Dodaje ona jednocześnie, że przyjęte przez przedsiębiorstwo zasady postępowania powinny bazować na powszechnie przyjętych normach etycznych, muszą także być zgodne z obowiązującym prawem.
Warto pamiętać, że zasady postępowania nie powinny się ograniczać jedynie do listy zakazów – jak jest to w wielu firmach. Warto zawrzeć w nich wskazówki, jak postępować w najtrudniejszych sytuacjach, czytamy. Warto też, pisze autorka, zadbać, aby przed wprowadzeniem kodeksu spisane w nich reguły zaakceptowali pracownicy. (ał)


