piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościEurowizja z nowym logo. Fani nie są zadowoleni

Eurowizja z nowym logo. Fani nie są zadowoleni

W 2026 roku Konkurs Piosenki Eurowizji obchodził będzie 70-lecie. Z okazji jubileuszowej edycji konkursu Europejska Unia Nadawców (EBU) zdecydowała się na zmianę logo wydarzenia. Pomysł ten jednak nie spotkał się z aprobatą. Wielu fanów Eurowizji otwarcie krytykuje nową identyfikację wizualną.

Od ostatniego finału Eurowizji 2025 – w którym Polskę reprezentowała Justyna Steczkowska z utworem „Gaja” – minęły zaledwie cztery miesiące. Organizatorzy konkursu już teraz rozpoczęli przygotowania do kolejnej – jubileuszowej – edycji. „Największe muzyczne widowisko świata wkracza w nową erę!” – ogłosili.

Z okazji 70 edycji konkursu zaprezentowano odświeżone logo, które ma „odzwierciedlać ducha wydarzenia w nowoczesnej formie”. „Zmiany obejmują atrakcyjniejszą formę logo, elegancki krój pisma, stworzony specjalnie dla Eurowizji (»Singing Sans«), oraz spójną oprawę graficzną, dostosowaną do cyfrowych platform i globalnych działań promocyjnych” – czytamy na stronie.

Źródło: instagram.com/eurovision

Centralnym elementem logotypu pozostaje serce – tym razem jednak w wersji „Chameleon Heart”, co ma symbolizować „różnorodność kulturową Eurowizji, łączącą różne style, tradycje i osobowości artystów” – podkreślają organizatorzy. Trójwymiarowe serce złożone z 70 warstw ma z kolei przypominać o każdej edycji widowiska.

„Konkurs Piosenki Eurowizji zawsze był opowieścią o ewolucji – muzycznej, kulturowej i twórczej. Ten odświeżony wizerunek oddaje hołd 70 wspaniałym latom i otwiera nowy rozdział. Jest odważny, pełen serca i radości – dokładnie taki jak sam konkurs” – przekazał Martin Green, dyrektor Eurowizji.

Nowe zostało opublikowane także kanale TVP w mediach społecznościowych. „EBU [Europejska Unia Nadawców – przyp. red.] ogłasza nowe logo Eurowizji z okazji 70-lecia konkursu!” – napisała stacja w swoim profilu na Instagramie.

Źródło: instagram.com/telewizjapolska

Decyzja ta spotkała się jednak z falą krytyki. Zarówno pod postami polskiej stacji, jak i wpisami w oficjalnych kanałach Eurowizji w social mediach pojawiły się liczne głosy niezadowolenia fanów konkursu: „Co to jest?”, „To jest takie złe, nie mogę”, „Nikt o to nie prosił”. „Po co zmieniać coś, co wciąż jest dobre? A jeśli już chcecie coś zmienić, to czy nie może to być zmiana na lepsze?” – pytają internauci. Część z nich również wprost domaga się przywrócenia dotychczasowego logo: „Zmieńcie to z powrotem”.

Eurowizja_logo

Niektórzy zwracają również uwagę, że nowe logo konkursu za bardzo przypomina identyfikację wizualną Eurowizji Junior. „Więc mamy dwie Eurowizje Junior”, „Jest bardzo dziecinne i kreskówkowe” – czytamy w komentarzach.

Obecnie w obu kanałach wyłączono możliwość komentowania pod postami z informacją o zmianie identyfikacji wizualnej. (kn)

Źródło: eurovision.tv, A new look for the Eurovision Song Contest, 18.08.2025/ instagram.com/eurovision/ instagram.com/telewizjapolska/ tvp.pl, Eurowizja z dużą zmianą na 70-lecie konkursu!, 18.08.2025/ Zdjęcie główne: eurovision.tv

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj