Facebook coraz śmielej wkracza na plaże

dodano: 
19.07.2013
komentarzy: 
0

To, że korzystamy z Facebooka na urządzeniach mobilnych codziennie, w najróżniejszych miejscach, to fakt. Liczby pokazują wyraźnie: w wakacje zasięg Facebooka powiększa się o plażę. A marki to wykorzystują.

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczne lato jest okresem przełomowym, jeżeli chodzi o urządzenia mobilne. Smartfony stały się „oknem na świat” dla podróżujących w wakacje. „Jako najbardziej spersonalizowane i najbliższe nam urządzenia, telefony komórkowe pozwalają pozostawać w kontakcie bez względu na to, gdzie się znajdujemy. Ludzie używają ich, aby móc komunikować się z przyjaciółmi, dzielić się z nimi doświadczeniami i wydarzeniami. Teraz o wiele częściej niż kiedykolwiek wcześniej” – czytamy w komunikacie. A liczby mówią same za siebie.

I tak na przykład, liczba aktywnych użytkowników mobilnego Facebooka w czerwcu wzrosła w porównaniu z zeszłym rokiem o 18 proc. w USA i 22 proc. w Wielkiej Brytanii. Globalnie już 751 milionów użytkowników korzysta z mobilnej aplikacji Facebooka. „To szczególnie istotna informacja dla reklamodawców, zważywszy na fakt, że trzeci kwartał to dla nich zawsze najtrudniejszy okres w roku. Świetna pogoda i wolny czas w wakacje sprawiają, że stacjom telewizyjnym trudno jest zgromadzić publiczność przed ekranami telewizorów” – informuje Hill&Knowlton.

To, że korzystamy z Facebooka na urządzeniach mobilnych codziennie, w najróżniejszych miejscach, to fakt. Wyniki badania pokazują wyraźnie: w wakacje zasięg Facebooka powiększa się o plażę.

To z kolei rodzi wśród firm doświadczonych w wykorzystaniu mediów społecznościowych potrzebę poszukiwania nowych form kontaktowania się z konsumentami i pozyskiwanie ich uwagi także w czasie wakacji. „Reagowanie na pogodę i bieżące wydarzenia pozwala nam na kreowanie bardziej wartościowej komunikacji z naszymi fanami” – tłumaczy Kim Araneta, assistant brand manager brytyjskiej marki Pimm’s. „Na przykład nagle zauważamy ogromne zaangażowanie na stronie podczas Wimbledonu w dniu finału mężczyzn. Jesteśmy w stanie szybko to promować przy użyciu płatnych mediów i tym samym dotrzeć do 2 milionów osób za pośrednictwem ich Aktualności na Facebooku w ciągu zaledwie dwóch dni. Elastyczność platformy połączona z ogromnym zasięgiem i znaczną liczbą użytkowników mobilnych tworzą dla nas jedyny w swoim rodzaju efektywny sposób dotarcia do konsumenta w najważniejszych momentach jego wakacji” – tłumaczy Araneta.

„W czasie wakacyjnych miesięcy trudno nam dotrzeć do konsumentów za pośrednictwem tradycyjnych mediów, tak więc obecność w Aktualnościach na Facebooku jest dla nas szansą, by nasze marki były widoczne dla konsumentów bez względu na to, gdzie są. Nasza marka lodów Cornetto została niedawno pierwszą na świecie, która za pośrednictwem Aktualności dotarła do 21 milionów konsumentów w ciągu zaledwie jednego dnia. Jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów kampanii” – dodaje Sarah Mansfield, media director, marketing services w Unilever (Wielka Brytania i Irlandia).

Co mówią jeszcze statystyki? Korzystamy z Facebooka średnio 10-15 razy dziennie. Około 82 proc. aktywnych użytkowników miesięcznie to osoby spoza Kanady i Stanów Zjednoczonych. W marcu 2013 średnio 665 milionów ludzi logowało się na Facebooku każdego dnia, co oznacza wzrost o 26 proc. w stosunku do poprzedniego roku. W maju 2013 dzielono się niemal 5 miliardami treści dziennie i wygenerowano 4,5 miliarda poślubień. Facebookowicze dodawali każdego dnia średnio ponad 350 milionów zdjęć i wysyłali ponad 10 miliardów wiadomości. (es)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin