Facebook najskuteczniej wśród wszystkich serwisów społecznościowych przyciąga internautów na inne strony – wynika z badania firmy Shareaholic. Zanalizowała ona ruch na 200 tys. stron, odwiedzanych przez ponad 250 mln użytkowników (UV) miesięcznie.
Shareaholic zbadał, jaki odsetek miesięcznych wizyt na monitorowanych stronach pochodził z serwisów społecznościowych. Na pierwszym miejscu znalazł się Facebook ze średnią 8,11 proc., (porównując wyniki z września 2012 i 2013 roku wzrost o prawie 59 proc.). Druga pozycja przypadła Pinterestowi ze średnią 3,24 proc., a trzecia – Twitterowi ze średnią 1,17 proc.
kliknij, aby powiększyć
Bardzo mały udział w generowaniu ruchu na monitorowanych stronach miał YouTube (średnia to 0,26 proc.), choć porównując wyniki z września 2012 i 2013 roku nastąpił wzrost o prawie 53 proc. Ostatnie miejsce zajął serwis Google+, który odpowiadał za średnio 0,04 proc. odwiedzin.
Z innej analizy przeprowadzonej przez tę samą firmę wynika, że szybko wzrasta liczba przekierowań z mobilnej wersji portalu Marka Zuckerberga (porównując dane z września 2012 i 2013 roku 253 proc. wzrostu). (ks)


