Facebook jest modny, ale to ruletka

dodano: 
22.05.2012
komentarzy: 
0

Imponująca wycena Facebooka stawia pod znakiem zapytania wzrost wartości akcji spółki. Jak czytamy w Parkiecie, przeważnie im większa oferta, tym mniej akcje drożeją po debiucie. A wartość co drugiej spółki internetowej debiutującej w USA w zeszłym roku zdążyła już spaść poniżej wartości w dniu emisji.

Prezes GG Network Tomasz Jażdzyński przyrównuje inwestowanie w Facebooka do hazardu. Wskaźnik kapitalizacji spółki Zuckerberga w porównaniu do rocznego zysku netto wyniósł ponad 100. W przypadku Google wskaźnik ten wyniósł zaledwie 18. „(…) inwestując w Facebooka podejmujemy zakład o to, że spółka będzie rosła nie tylko tak szybko jak Google, ale kilka razy szybciej. Według mnie to bardzo mało prawdopodobne” – zaznacza Jażdzyński.

Według Jona Merrimana ze spółki inwestycyjnej Merriman Holdings, i tak miliony chciałyby „emocjonalnie posiadać” akcje Facebooka. Wydawca StockWatch.pl Marcin Przasnyski przyznaje, że debiut spółki Zuckerberga to happening, eksperyment. Dzięki niemu na giełdzie zainwestują osoby, które w innym przypadku by tego nie zrobiły – bo Facebook jest modny. (ks) 

Źródło:

Parkiet, Kosztowna gwiazda Facebooka, Magdalena Lemańska, Grzegorz Siemiończyk, 19.05.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin