Facebook nie dla każdego

dodano: 
10.04.2014
komentarzy: 
0

Próbujesz wszystkich możliwych sposobów, aby nawiązać kontakt z internautami i ponosisz porażkę? Jak czytamy w socialmediaexaminer.com, może to być skutek źle dobranego medium, a nie mało skutecznych narzędzi.

Serwis cytuje wyniki Pew Internet Study, według którego 73 proc. dorosłych Amerykanów korzysta z mediów społecznościowych, ale już tylko 42 proc. ma konto na więcej niż jednym serwisie. Dlatego warto przyjrzeć się statystykom dotyczącym użytkowników mediów społecznościowych. Działania na Facebooku nie przynoszą efektów? Możliwe, że twoja grupa docelowa w większości korzysta np. z Pinteresta.

Wielkość grupy docelowej zależy z kolei od naszej działalności. Jeśli firma sprzedaje bardzo drogie produkty, jej grupa docelowa będzie bardzo specyficzna oraz nieliczna.

Kolejny powód, dla którego dana firma nie przyciąga uwagi internautów, to po prostu jej specyfika. Działając w branży pogrzebowej, na przykład, ciężko o uwagę. Ludzie nie są nią zainteresowani do momentu gdy, niestety, będą potrzebowali numeru do domu pogrzebowego.  Nie każdy biznes nadaje się do mediów społecznościowych.

Możliwe, że twoja firma nadaje się jednak do wzbudzania zainteresowania, ale akurat nie na Twitterze lub Facebooku. Może się okazać, że z sukcesem będzie funkcjonować w innych, bardziej „staroświeckich” serwisach.

Gdy wiemy już, gdzie i z kim chcemy się komunikować, trzeba jeszcze odpowiedzieć na pytanie: jak komunikować. Musimy dopasować rodzaj publikowanych postów do naszych odbiorców (linki do artykułów, filmy czy może lepiej zdjęcia?).

Zakładając, że już zaczęliśmy publikować, warto przyjrzeć się tym, którzy czytają nasze posty i wybrać najaktywniejszych internautów. To, co oni lubią i na co klikają może posłużyć nam za wskazówkę co do treści publikowanych przez nas samych.

Mimo dobrego przygotowania może się zdarzyć, że działania nie przyniosą skutków. Jeśli nasze wydatki na promocję nie przynoszą skutków, warto ograniczyć wynikające z tego straty. Warto zastanowić się, czy lepiej dołożyć większych starań do prowadzonych już działań, czy może warto zmienić swoje priorytety i zdefiniować na nowo grupę docelową. (ks)

Źródło:

socialmediaexaminer.com, What to Do When Social Media Is Not Working For Your Business, Eric Siu, 09.04.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin