Facebook pod koniec roku ogłasza nowości dla twórców

dodano: 
10.12.2021
komentarzy: 
0

Facebook wprowadza nowe funkcje, które można wykorzystać w trakcie prowadzenia transmisji na żywo. Platforma na swoim blogu informuje, że wśród dodanych narzędzi znalazły się m.in. możliwość udostępniania linków, w które widzowie będą mogli wejść bez konieczności opuszczania live’a, a także organizowania sondaży, aby twórcy w czasie rzeczywistym mogli otrzymywać opinie od swoich fanów.

Źródło: facebook.com

Po najnowszej aktualizacji transmisje na żywo będą mogły prowadzić razem cztery osoby. Dodatkowo widzowie będą mogli oglądać live’a bezpośrednio w relacjach, co pozwoli na zwiększenie zasięgu wśród odbiorców danego twórcy. Wprowadzono również ulepszony system przyznawania odznak dla najaktywniejszych widzów. Serwis zapowiada, że testuje jeszcze jedno narzędzie: „Pierwszy rząd”. Dzięki niemu prowadzący transmisje w dolnym rogu ekranu będzie widział najbardziej zaangażowanych odbiorców.

Dalej czytamy, że Meta przeznaczyła ponad miliard dolarów na program bonusowy dla twórców Facebook Live, zakwalifikowanych na podstawie wyników ich transmisji. O przyznaniu dofinansowania streamerom zadecyduje serwis, a z wybranymi osobami skontaktuje się, przesyłając im wiadomość w najbliższych tygodniach.

Nowe rozwiązania nie dotyczą wyłącznie transmisji na żywo. Dodano również inne możliwości, takie jak przycisk do zaobserwowania twórcy przy jego nazwie, kiedy doda on komentarz do publicznego postu. Twórcy będą mogli odpowiadać na komentarze pod swoimi postami bezpośrednio z poziomu powiadomień. Dostępny będzie także ulepszony ranking komentarzy, który na górze dyskusji umieści główne wątki, a komentarze powtarzające się czy zawierające spam będą miały zmniejszoną widoczność.

Źródło: facebook.com

Serwis informuje, że powstał nowy format postów „Spootlight Conversations”, który pozwala na prowadzenie dyskusji opartej na komentarzach z wybranymi gośćmi. Te rozmowy będą wyświetlane jako post z dwiema oddzielnymi sekcjami komentarzy: jedną dla twórcy i jego gości, a drugą dla wszystkich, którzy chcą ją śledzić i włączać się w rozmowę. (as)

Źródło:

facebook.com, New ways to engage your audience and build your community, 9.12.2021
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin