.

Facebook podejmuje kolejne działania zachęcające do szczepień

dodano: 
14.10.2020
komentarzy: 
0

Facebook ogłasza podjęcie nowych działań związanych ze szczepieniami. Platforma informuje za ekspertami ds. zdrowia publicznego, że przez jakiś czas nie będzie zatwierdzonej i szeroko dostępnej szczepionki przeciwko COVID-19, ale – jak tłumaczy – są kroki, które ludzie mogą podjąć, aby zadbać o swoje zdrowie i bezpieczeństwo. Chodzi tu m.in. o szczepienia przeciwko grypie sezonowej.

Portal mówi m.in. o uruchomieniu nowej kampanii informacyjnej na temat szczepionek przeciwko grypie (w tym nowych funkcji, które mają zapewnić dodatkowe treści związane ze szczepionkami), odrzucaniu reklam antyszczepionkowych oraz współpracy z globalnymi partnerami w dziedzinie zdrowia.

Platforma informuje też, że współpracuje z globalnymi organizacjami zdrowotnymi, takimi jak WHO i UNICEF, nad kampaniami edukacyjnymi dotyczącymi szczepień i zdrowia publicznego. Jak przekazuje serwis za starszą doradczynią ds. akceptacji i popytu na szczepionki w UNICEF, Diane Summers, „budowanie popytu na szczepienia ma istotne znaczenie dla ratowania życia”, a współpraca Facebooka z organizacją UNICEF ma zaowocować przekazywaniem „rzetelnych i uspokajających informacji” o szczepionkach.

Serwis tłumaczy dodatkowo, że za pomocą swoich narzędzi będzie przekazywać użytkownikom ogólne informacje dotyczące szczepionki przeciw grypie sezonowej (platforma za ekspertami informuje, że pomoże to zminimalizować ryzyko jednoczesnej grypy i COVID-19) i najbliższego miejsca, w którym można ją otrzymać. W aktualnościach oraz w Centrum Informacyjnym COVID-19 będą również zamieszczone m.in. możliwe do udostępnienia przypomnienia o szczepieniach przeciw grypie. Początkowo opcja ta dostępna będzie w Stanach Zjednoczonych, a później – wraz z dodatkowymi funkcjami – będzie pojawiać się w kolejnych krajach.

Źródło: about.fb.com

Platforma zaznacza też, że jej celem jest umożliwienie przekazywania wiadomości o bezpieczeństwie i skuteczności szczepionek, dlatego też wprowadza zakaz reklam zawierających fałszywe informacje, które mogą „zaszkodzić wysiłkom na rzecz zdrowia publicznego”. Serwis zabrania reklam antyszczepionkowych, które zostaną zidentyfikowane przez światowe organizacje zajmujące się ochroną zdrowia, takie jak Światowa Organizacja Zdrowia czy amerykańskie Centers for Disease Control and Prevention (CDC). Egzekwowanie tych zasad rozpocznie się w najbliższych dniach.

Jednocześnie dozwolone nadal będą reklamy opowiadające się za lub przeciw polityce rządu w zakresie szczepionek – w tym szczepionki COVID-19. Portal wyraża zgodę na takie działania, by umożliwiać prowadzenie dyskusji użytkownikom, jednak publikowanie tego typu treści będzie wymagało autoryzacji nadawcy takiego ogłoszenia i dołączenia etykiety „opłacone przez”, aby korzystający z Facebooka mogli zobaczyć, kto stoi za takim wpisem.

Rozszerzona zostanie też współpraca z organizacjami non-profit, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób ludzie mówią o szczepionkach. Publiczne dyskusje będą analizowane pod kątem płci, przedziałów wiekowych i regionów. Jak czytamy, organizacje non-profit mogą wykorzystać takie informacje do budowania publicznego zaufania do szczepionek wśród różnych społeczności.

Czytaj też: Facebook chce zapobiec rozprzestrzenianiu się treści antyszczepionkowych w serwisie

(kd)

Źródło:

about.fb.com, Supporting Public Health Experts’ Vaccine Efforts, Kang-Xing Jin, 13.10.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin