Facebook pokaże informacje o powodach wyświetlania konkretnych wpisów

dodano: 
01.04.2019
komentarzy: 
0

Facebook wprowadza nową funkcję, dzięki której użytkownicy otrzymają dodatkowe informacje na temat powodów wyświetlania konkretnych postów w ich aktualnościach – serwis poinformował o tym na stronie swojego biura prasowego. Narzędzie „dlaczego widzę ten post?” ma zwiększyć kontrolę użytkowników nad dostarczanymi im treściami oraz wyjaśnić, w jaki sposób ich poprzednie interakcje wpływają na ranking wyświetlanych im postów – czytamy.

Nowa funkcja ma pojawić się w rozwijanym menu, dostępnym w prawym górnym rogu każdego wpisu – wyjaśnia Ramya Sethuraman, Product Manager Facebooka. Zakładka „dlaczego widzę ten post?” ma zawierać informacje o przyczynach wyświetlania treści, m.in. czy zostały opublikowane przez znajomego użytkownika lub w grupie, której jest się członkiem. Funkcja ma zapewnić także szerszy kontekst na temat czynników decydujących o kolejności wyświetlania postów, dostarczając informacje o: częstotliwości interakcji z wpisami danych osób, stron lub grup, oraz z określonymi typami treści (filmy, zdjęcia i linki), a także o popularności postów udostępnianych przez obserwowane strony, grupy i użytkowników. W zakładce mają pojawić się także opcje ułatwiające personalizację kanału informacji, pozwalające m.in. na bezpośredni dostęp do preferencji wyświetlanych treści, skrótów prywatności czy wstrzymanie obserwowania danego źródła informacji – opisuje serwis.

Facebook "Why Am I Seeing This Post?"
Źródło: facebook.com/facebook

Jak czytamy, nowe narzędzie Facebooka jest wynikiem konsultacji z użytkownikami, których zdaniem odpowiednia kontrola nad dostarczanymi treściami jest konieczna, by zwiększyć przejrzystość algorytmów serwisu. Platforma dodaje, że nadal zamierza słuchać opinii odbiorców i wprowadzać kolejne udoskonalenia tej funkcji.

Facebook zaznacza, że wraz z nową funkcją wprowadza usprawnienia do podobnego, dostępnego już narzędzia „dlaczego widzę tę reklamę?”, które wprowadzono ponad cztery lata temu. Opcja pozwalała dotychczas na dostęp do informacji decydujących o wyświetlaniu materiałów promocyjnych, jak dane demograficzne, zainteresowania użytkownika czy odwiedzane przez niego strony i witryny. Jak czytamy, teraz do tego narzędzia serwis ma dodać szczegóły informujące o tym, kiedy reklamodawca opublikował materiał lub czy współpracował z innym partnerem marketingowym w celu uruchomienia reklamy. (bm)

Źródło:

newsroom.fb.com, Why Am I Seeing This? We Have an Answer for You, Ramya Sethuraman, 31.03.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin