niedziela, 21 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook publikuje nowe wskazówki dla reklamodawców

Facebook publikuje nowe wskazówki dla reklamodawców

Facebook opublikował wskazówki, dzięki którym reklamodawcy mogą zmaksymalizować zaangażowanie. Serwis społecznościowy skupił się na poprawkach, jakie można wprowadzić w publikowanych treściach promocyjnych.

Dzięki analizom zespołu Facebook Creative Research dowiadujemy się, że drobne elementy, takie jak tytuł filmu, mogą mieć duży wpływ na zaangażowanie odbiorców i wyniki biznesowe. Czytamy, że jest to szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, gdy reklamodawcy starają się kontaktować z konsumentami za pośrednictwem wielu różnych platform i formatów.

Serwis społecznościowy opublikował film, w którym skupił się na trzech elementach – tekście, czasie i layoucie. Wskazówki, uwzględnione w wideo, dotyczą m.in. wyświetlania napisów do filmów czy eksperymentowania z różnymi formatami.

Na początku filmu Facebook tłumaczy, że dodanie napisów do reklam w formie wideo wydłuża czas ich oglądania średnio o 12 proc. Czytamy, że w tekście warto także zadawać pytania, ponieważ zwiększają one zaangażowanie odbiorców i pobudzają do konwersacji. Serwis sugeruje również, aby w wideo uwzględnić dodatkowy tekst, który wyjaśni kontekst obrazu lub podkreśli kluczowe funkcje reklamowanego produktu.

screen

sceen

screen

Źródło: facebook.com

Następnie czytamy, że na początku filmu warto pokazać elementy identyfikujące markę – zaangażowanie rośnie, gdy odpowiednie znaki kojarzące się z firmą pojawią się w pierwszych trzech sekundach wideo. Facebook dodaje też, że reklamy, które w pierwszych pięciu sekundach prezentują swój przekaz, mają znacznie wyższą rozpoznawalność wśród odbiorców.

screen

screen

Źródło: facebook.com

W ostatniej części filmu czytamy, że kampanie tworzone w wielu różnych formatach mają wyższą skuteczność (86 proc.). Facebook sugeruje też, aby reklamy miały odpowiednie proporcje – w news feedzie warto, aby były one w formacie 1:1 lub 4:5 i posiadały element call-to-action. Jak czytamy, warto również eksperymentować z krótkimi i szybkimi przekazami w Stories.

screen

screen

Źródło: facebook.com

(ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj