Facebook: strony internetowe firm nie mają sensu

dodano: 
08.03.2011
komentarzy: 
5

Według szefa brytyjskiego Facebooka Stephena Hainesa tradycyjne strony internetowe przedsiębiorstw nie mają sensu. Według niego lepszym rozwiązaniem ma być tworzenie profili firm na Facebooku – informuje serwis news.cnet.com

Swoje stanowisko Haines przedstawił w trakcie londyńskiej konferencji „Technology for Marketing and Advertising”. Według niego klienci będą częściej nawiązywać kontakty z firmami za pomocą stron „fanowskich” na Facebooku. Spowoduje to, że firmowe serwisy internetowe znajdą się na drugim planie.

Aby udowodnić swoją tezę, Haines przedstawił statystyki odwiedzin firmowych stron internetowych oraz liczby fanów śledzących strony danych firm na Facebooku. Funpage Starbucksa śledzi 21,1 mln osób, a stronę internetową tej sieci odwiedza miesięcznie zaledwie 1,8 mln osób. W przypadku Coca – Coli dysonans jest jeszcze większy – 20,5 mln do 270 tys. (ks)

Źródło:

news.cnet.com, Will Facebook replace company Web sites?, Stephen Shankland, 02.03.2011
komentarzy:
5

Komentarze

(5)
Dodaj komentarz
08.03.2011
21:29:50
Jacek Mroczek
(08.03.2011 21:29:50)
Jestem zdecydowanym zwolennikiem tej tezy. Wręcz uważam, ze nastąpi swoista implozja i facebook wchłonie tradycyjny internet - przewyższa go funkcjonalnością, łatwością dostępu do konkretnego zasobu, czytelniejszą z punktu widzenia użytkownika organizacją. Jest też o wiele bardziej interaktywny i lepszy w komunikacji na linii firma-klienci. Ale - to moje zdanie...
08.03.2011
16:54:24
Karolina Dulnik
(08.03.2011 16:54:24)
Ograniczanie się do FB jest ryzykowne z dwóch powodów: 1. fanpage na FB lubią znikać (np. wczorajsza wiadomość o zniknięciu Cropp i House) 2. nie wszyscy mają konta i nie wszyscy lubią FB Myślę, że są dwa optymalne rozwiązania: fanpage i blog lub fanpage i www.
08.03.2011
16:21:51
Kamila Rudnik
(08.03.2011 16:21:51)
A potem Facebook zaliczy awarię (KAŻDY serwis zalicza) i nagle nie będziemy mogli znaleźć maila do operatora komórkowego, rozkładu autobusów, i dokładnego adresu teatru... Wg mnie FB ma być platformą komunikacyjną, witryny - informacyjną i _ewentualnie_ komunikacyjną.
08.03.2011
13:30:45
Mandżurinio
(08.03.2011 13:30:45)
Pewnie, stwórzmy kolejny monopol, przenieśmy wszystko na facebooka! Nie ma to jak zarysować niepowtarzalność oferty naszej firmy jak fanpage na facebooku ;) btw produkuję wafle do lodów, wszyscy jedzmy wafle do lodów! Wafle do lodów doskonałe zamiast chleba, waaaafle wafle wafle!
08.03.2011
12:24:59
Gość
(08.03.2011 12:24:59)
Brawo, a potem ktoś ważny nam wyłączy fan page i tyle. A poza tym na facebooku są przekazywane inne treści lub w inny sposób. Przykłady przytoczone nie są adekwatne do 99% firm, więc to jakaś bzudra na kółkach. Dzisiaj wszyscy rzucili się na facebooka, a jutro może będzie to inna platforma. Kto pójdzie za tym pomysłem Stephena Hainesa bardzo dużo ryzykuje.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin