Prawie 334 tys. – tylu użytkowników, według szacunków firm badawczych PBI i Gemius, stracił od sierpnia do września Facebook. Nadal jednak pozostaje on liderem wśród polskich społeczności internetowych – korzysta z niego dwóch na trzech polskich internautów.
We wrześniu Facebook miał prawie 13 mln użytkowników (blisko 67 proc. wszystkich internautów w Polsce). W kategorii społeczności drugie miejsce zajęła Grupa NK.pl, z ponad 9 mln zarejestrowanych internautów (46 proc. ogółu). Według wrześniowego badania Megapanel PBI/Gemius grupa ta również zmniejszyła się od sierpnia o prawie 200 tys. użytkowników. Trzecie miejsce przypadło Grupie Google z 6,8 mln użytkowników, która od sierpnia zyskała blisko 230 tys. użytkowników (w jej przypadku zasięg wyniósł ponad 35 proc.). Twitter, główny konkurent Facebooka na rynku globalnym, również stracił część polskich użytkowników. W sierpniu było ich blisko 1,6 mln, a we wrześniu niecałe 1,5 mln.
Pod względem ogólnego zasięgu wśród polskich użytkowników internetu pierwsze miejsce zajmuje grupa Google. Jej serwisy we wrześniu skupiły łącznie 17,1 mln internautów (88 proc. szacowanej liczby polskich internautów w tym okresie). Drugie miejsce zajmuje Facebook.com a trzecie Grupa Onet, która ma o prawie 4 tys. mniej użytkowników od amerykańskiego giganta i o 0,02 proc. mniejszy zasięg. (ks)
W przypadku Grupy Google, NK.pl, Facebooka i Twittera podane wyniki są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby. Jak zaznacza autor badania, ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent.