Facebook zaostrza zasady dotyczące reklam leków

dodano: 
26.07.2021
komentarzy: 
0

Facebook zaostrza zasady dotyczące reklamowania w serwisie leków na receptę oraz egzekwowania tych regulacji. Jak czytamy na stronie serwisu, chce on zapewnić większą przejrzystość w tym temacie.

Czytaj także: Branża farmaceutyczna w świecie social mediów

Facebook podaje, że promowanie leków na receptę jest powszechną praktyką w branży opieki zdrowotnej, jednak serwis przypomina, że sprzedaż leków na receptę na platformie jest zakazana. Reklamodawcy muszą przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów i regulacji – wskazuje dalej serwis.

W portalu niedozwolone są reklamy, które przedstawiają zażywanie lub używanie nielegalnych substancji czy nawołują bądź zachęcają do tego. Czytamy także, że serwis wprowadza dodatkowe wymagania dotyczące wstępnego zatwierdzania dostawców telezdrowia, producentów farmaceutyków i aptek internetowych, którzy chcą promować leki na receptę na platformach należących do Facebooka. Już od dłuższego czasu apteki internetowe przed wyświetlaniem reklam muszą przejść proces certyfikacji, teraz to wymaganie zostaje rozszerzone.

Od 25 sierpnia dostawcy usług telemedycyny i apteki internetowe, przed promowaniem leków na receptę na Facebooku, będą musieli przedstawić pisemny certyfikat od Legitscript.

Czytamy też, że producenci leków będą musieli uzyskać także wstępną zgodę Facebooka na wyświetlanie reklam leków na receptę. Wyłącznie wstępnie zatwierdzeni reklamodawcy, którzy należą do jednej z trzech kategorii – aptek internetowych, dostawców telemedycyny i producentów farmaceutycznych – będą mogli promować swoje produkty. Mogą to robić tylko w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie lub Nowej Zelandii – dowiadujemy się. Co więcej, reklamy te nie mogą być kierowane do osób poniżej 18 roku życia.

Facebook wyjaśnia, że zdaje sobie sprawę, że firmy chcą podnosić świadomość i promować leki na receptę m.in. po to, by podawać informacje ich skuteczności, dostępności i przystępności cenowej różnych rodzajów terapii. Doprecyzowane zasady mają jednak chronić przed nadużyciami. Czytamy, że aktualizacja wprowadza „ważne rozróżnienie” między promocją nielegalnych narkotyków i innych niebezpiecznych substancji a ograniczoną promocją leków na receptę przez zatwierdzonych reklamodawców. (mb)

Źródło:

facebook.com/business, Strengthening Our Ad Policies and Enforcement Around Prescription Drugs, 20.07.2021
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin