.

Facebook zdecydował, że na WhatsAppie jednak nie będzie reklam

dodano: 
17.01.2020
komentarzy: 
0

Facebook wycofuje się z pomysłu dodawania reklam na WhatsAppie – podaje engadget.com, powołując się na dziennik Wall Street Journal. Czytamy, że rozwiązany został zespół odpowiadający za dopasowanie sponsorowanych treści do wyglądu serwisu. Z kodu aplikacji zniknęła też jego cała dotychczasowa praca.

Jak informowaliśmy na PRoto.pl, w maju 2019 roku Facebook potwierdził, że ma w planach wprowadzenie reklam do WhatsAppa. Był to jeden z ważniejszych czynników, z powodu którego współzałożyciele komunikatora, Jan Koum i Brian Acton, odeszli z firmy – podaje źródło. Obaj mieli wypowiadać się krytycznie na temat prób zarabiania na aplikacji przez serwis Marka Zuckerberga – w 2012 roku w poście zamieszczonym na blogu aplikacji nazwali reklamy „obelgami dla inteligencji” i tłumaczyli, że ich celem jest stworzenie czegoś, co nie jest „kolejną platformą rozliczeniową dla reklam”.

Engadget.com zaznacza jednak, że nie jest jasne, czy Facebook całkowicie rezygnuje z treści sponsorowanych na WhatsAppie. Zdaniem Wall Street Journal tylko dotychczasowe pomysły zostają wycofane, a reklamy w przyszłości jednak pojawią się w funkcji Status (odpowiedniku instagramowego Stories). Jak czytamy, póki co serwis skupia się na tworzeniu nowych opcji dla kont biznesowych. (ak)

Źródło:

engadget.com, WSJ: Facebook won't push through with plans to put ads in WhatsApp, Mariella Moon, 16.01.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin