Fala rebrandingu w bankach
Coraz więcej banków zmienia nazwy i logotypy, kreując zupełnie nowy wizerunek marek. W ślad za Millennium (dawny BIG Bank Gdański) podąży wkrótce Lukas Bank, Fortis oraz DnB Nord – informuje Puls Biznesu.
Jak czytamy, Lukas Bank przyjmie nazwę i logo swego właściciela – grupy Credit Agricole. Nowy szyld zyska BNP Paribas, pozbywając się z nazwy dodatku „Fortis”, do rebrandingu po zmianie właściciela przygotowuje się również DnB Nord. Nad zmianą wizerunku zastanawiają się BZ WBK oraz Pekao.
Zdaniem analityków rebranding należy przeprowadzić rozsądnie i według określonej strategii. „Dla działów marketingu jest to dobra okazja, żeby wyjść z kampanią wizerunkową. Nie spieszyłbym się jednak ze zmianą nazwy istniejących banków, chyba że za tym idzie cała filozofia, a więc nie tylko logo, ale sposobu działania, oferty produktowej itp. – mówi na łamach Pulsu Biznesu Marcin Materna, szef analityków w DM Millennium. (iw)