Rola społeczności internetowych wzrasta, a firmy coraz częściej płacą za wychwalanie produktów w sieci. Najlepszym nawet do 20 tys. zł – informuje Dziennik Gazeta Prawna.
Jak czytamy, tak zwani amplifyierzy podszywają się pod przeciętnych konsumentów, aby zwalczać negatywne komentarze internautów na temat danego produktu czy usługi. „Amplifyierzy muszą umieć prowadzić wiarygodny dialog z potencjalnymi klientami. Wykazać się ekspercką wiedzą na temat produktu” – mówi na łamach gazety dyrektor jednej z agencji PR.
Zdaniem cytowanej przez dziennik Kingi Szkulteckiej z agencji Media Hit płatne zachwalanie produktów musi być przede wszystkim dyskretne i wiarygodne. Jak zauważa autorka, z tego też powodu do budowy wizerunku w sieci firmy coraz częściej zatrudniają blogerów oraz internautów, którzy w zamian za dostęp do produktów mogą wyrażać swoje prawdziwie opinie na ich temat. (iw)


