Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
wtorek, 17 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościFB to narzędzie biznesowe, a nie farma fanów

FB to narzędzie biznesowe, a nie farma fanów

„Nadzieja, że to, co stworzymy, nagle rozprzestrzeni się wirusowo i dotrze do ogromnej liczby odbiorców, jest myśleniem z lat 90. To oczywiście może się wydarzyć, lecz tego typu podejście nie jest poważne w dzisiejszym planowaniu marketingowym” – stwierdził Mark D’Arcy, director of global creative solutions w Facebooku.

Punktem wyjścia są cele biznesowe, a nie społecznościowe – czytamy w Media i Marketing Online. Minęły czasy, gdy celem było zdobycie dużej liczby fanów czy zbieranie pozytywnych opinii pod publikowanymi postami. Pracę powinno otwierać pytanie o narzędzia, które będą pomocne w osiągnięciu biznesowych założeń. Jednym z nich może być reklama mobilna na Facebooku. Z tej formy promocji korzystają nie tylko wielkie korporacje, ale także początkujący przedsiębiorcy. Owocna może okazać się także praca z agencjami social mediowymi. „Zadaniem agencji social media, która tworzy kontent, jest zadbanie o dwie rzeczy: o to, by kontent był wart poznania, i miał znaczenie dla tych, do których ma dotrzeć. Trzeba o to dbać w sposób systematyczny. Nadzieja, że to, co stworzymy, nagle rozprzestrzeni się wirusowo i dotrze do ogromnej liczby odbiorców, jest myśleniem z lat 90” – podkreśla D’Arcy.

Co ciekawe, w Polsce oferowanie darmowego dostępu do Facebooka jest dodatkiem do ofert operatorów komórkowych. Nie jest to wyjątek, postępuje się tak na większości rynków rozwijających się. Z marketingowego punktu widzenia jest to doskonały pomysł. Pochlebia nam, że Facebook staje się kołem napędowym dla rozwoju rozwiązań technologicznych” – czytamy w serwisie. (kg)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj