Federalna Komisja Handlu do branży IT: zajmijcie się innowacjami, nie lobbingiem

dodano: 
30.01.2013
komentarzy: 
0

Według Wall Street Journal Google wydało 25 mln dolarów na próby zakończenia postępowania, wszczętego przeciwko firmie przez amerykańską Federalną Komisję Handlu (FTC). Jak przyznaje na łamach WSJ Europe Gordon Crovitz, Krzemowa Dolina długo chwaliła się brakiem powiązań, jakie łączyły federalny rząd z większością branży. Z czasem stała się jednak największym lobbystą w Waszyngtonie.

Sprawa, jaką prowadziła FTC przeciwko Google, dotyczyła m.in. faworyzowania swoich usług w wynikach wyszukiwania. W odpowiedzi na publikację WSJ szef FTC John Leibowitz przysłał list do redakcji gazety. Napisał w nim, żeby branża IT inwestowała w innowację i rozwój, nie w lobbing. Jak zapewnił Leibowitz, miliony wydane przez Google nie miały wpływu na pracę jego zespołu oraz decyzje podjęte przez Komisję.

Mimo to w ostatnich latach byli czołowi pracownicy FTC byli chętnie zatrudniani przez firmy, takie jak Microsoft, Apple, Intel czy właśnie Google. Tylko w zeszłym roku Facebook zatrudnił 38 lobbystów.

W ostatnich latach FTC prowadziło kilkanaście spraw zakończonych ugodą, dotyczących niewyraźnych standardów dotyczących wykorzystywania danych użytkowników do celów marketingowych przez Twittera, Facebooka i Google. Komisja zabrała się także za badanie głównych dochodów największych firm z branży internetowej, co zajęło jej 20 lat. Jak czytamy jest to absurd, biorąc pod uwagę, jak szybko rozwija się ten przemysł. (ks)

Źródło:

Wall Street Journal Europe, Silicon Valley's 'Suicide Impulse', Gordon Crovitz, 29.01.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin