wtorek, 16 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościFilantropia w procesie zmian

Filantropia w procesie zmian

Aleksandra Biały pisze w Rzeczpospolitej o nowym obliczu działalności filantropijnej firm na polskim rynku. Autorka materiału zwraca uwagę na proces odwracania się firm od prostego rozdawania pieniędzy i skłaniania się raczej ku rozwiązywaniu konkretnych problemów społecznych.
Cytowany w artykule Paweł Łukasiak, prezes zarządu Akademii Rozwoju Filantropii, zauważa: „Ważne jest (…), żeby rozwiązywany był jakiś problem ważny dla społeczności i żeby pewne korzyści odnosił nie tylko obdarowywany, ale i firma, która tę pomoc przekazuje”. W artykule można przeczytać również o interesujących zmianach, jakie zaszły w wyborach przedsięwzięć, które firmy decydują się wesprzeć. „Z obserwacji organizacji filantropijnych wynika, ze coraz rzadziej polski biznes przekazuje darowizny na działania związane z rozwojem demokracji, ochrony praw człowieka czy na pomoc społeczną. (…) Coraz więcej pieniędzy trafia na edukację, kulturę, sztukę, rzadziej na ekologię”. Autorka porusza też kwestię motywacji biznesowych darczyńców, która w ostatnim czasie także uległa zmianom. „O ile wcześniej na pierwszym miejscu wymieniali oni (darczyńcy – red.) pobudki altruistyczne, wynikające z odruchu serca, o tyle teraz bez względu na skalę działania firmy, coraz częściej zauważają, że dzięki działaniom charytatywnym mogą budować swój pozytywny wizerunek, prestiż”. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj