W nawiązaniu do afery związanej ze współpracą Leszka Czarneckiego z SB, Rzeczpospolita zastanawia się nad marką i wizerunkiem szefa oraz jego wpływem na wizerunek firmy i jej pozycję.
Jak pisze Anita Błaszczak, autorka artykułu, reakcje inwestorów są odzwierciedleniem opinii zdecydowanej większości Polaków, dla których wizerunek prezesa wpływa znacząco na wizerunek i wycenę danej firmy. Zdaniem przytaczanych przez nią badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie agencji Pleon, aż 92 proc. Polaków uważa, że to głównie szef ma wpływ na to jak jest postrzegana firma.
Antoni Mielniczuk, senior partner w Pleon Polska, uważa, że „Tak duże utożsamienie wartości firmy z jej szefem nie jest bezpieczne, bo przecież prezes jest omylny, może podlegać wpływom, no i nie jest nieśmiertelny”. Specjaliści podkreślają wobec tego wagę zarządzania kryzysowego. (mk)


