Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
FOB i IMM prezentują „Przegląd mediów – CSR w Polsce 2014”. ukazał się „przegląd mediów – csr w polsce 2014”, przygotowany we współpracy forum odpowiedzialnego biznesu i instytutu monitorowania mediów, partnera wspierającego fob. patronem medialnym przeglądu jest proto.pl. pobierz pełną wersję infografik i. przegląd podsumowuje zainteresowanie mediów tematem społecznej odpowiedzialności biznesu w 2014 roku w prasie (media drukowane) i w internecie (portale, serwisy internetowe). łączenie w obu tych kanałach komunikacji ukazało się ponad 11,5 tys. publikacji poświęconych lub dotykających csr-u. zdecydowanie więcej materiałów było opublikowanych w internecie, prawie 7 tys., podczas gdy w prasie dużo poniżej 5 tys. przegląd przynosi informację nie tylko nt. liczby artykułów o tematyce csr, a także ich ekwiwalencie reklamowym w polskich periodykach: dziennikach, tygodnikach, miesięcznika, a także w portalach horyzontalnych. najwięcej artykułów według tego podziału ukazało się odpowiednio w: pulsie biznesu (80 artykułów), gazecie finansowej (168), personel plus (51). najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji osiągnęły artykuły zamieszczone w: gazecie wyborczej (36 artykułów), polityce (21), harvard business review (19). o csr najczęściej w minionym roku pisały: alicja zboińska z polska press grupa (19 artykułów), aleksandra zieleniecka z polska press grupa (18), anita błaszczak z grupy gremi (17). wśród portali horyzontalnych najwięcej artykułów o csr i jednocześnie z najwyższym ekwiwalentem reklamowym ukazało się w grupie onet.pl (144 artykuły), następnie w grupie gazeta.pl (141). na trzecim miejscu pod kątem zainteresowania tematem była grupa wp.pl (106). część infograficzna została opatrzona dwoma komentarzami przedstawicieli forum odpowiedzialnego biznesu dotyczącymi oddzielnie sytuacji w prasie i internecie. oto ich fragmenty:. według danych imm określenie csr wystąpiło w tytułach niespełna 4 proc. artykułów. może to oznaczać wciąż dość niską świadomość pojęcia wśród czytających, co skłania dziennikarzy do opisywania rzeczywistości odpowiedzialnego biznesu w bardziej zrozumiały, przystępny sposób. odnoszenie się do tematu csr poprzez przedstawienie zjawisk i praktyk, które będąc przejawem odpowiedzialnego (lub nieodpowiedzialnego biznesu) są odbiorcom znane” – pisze agnieszka siarkiewicz, koordynatorka mediów i promocji forum odpowiedzialnego biznesu. „polskie portale internetowe nadal nie wiedzą, co zrobić z tematem csr i zrównoważonego rozwoju, raczej trzymają się sprawdzonych tematów. pozostanie tak do momentu, gdy same firmy nie zmienią podejścia do komunikacji działań csr na bardziej otwartą i przystępną, także wykorzystującą w większym stopniu narzędzia, które internet »lubi« takie jak ciągła, osobista komunikacja w postaci blogów, graki i infograki czy poruszanie csr w kontekście »human interest stories«” – komentuje piotr domański, kordynator portalu i mediów społecznościowych forum odpowiedzialnego biznesu. „przegląd mediów – csr w polsce 2014” został zaprezentowany podczas ogłoszenia raportu forum odpowiedzialnego biznesu „odpowiedzialny biznes w polsce 2014. dobre praktyki” 31 marca 2015 roku w galerii zachęta w warszawie. pobierz prezentację o „przeglądzie mediów – csr w polsce 2014” z tego wydarzenia.
Ukazał się „Przegląd mediów – CSR w Polsce 2014”, przygotowany we współpracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Instytutu Monitorowania Mediów, partnera wspierającego FOB. Patronem medialnym przeglądu jest PRoto.pl.
Pobierz pełną wersję infografiki.
Przegląd podsumowuje zainteresowanie mediów tematem społecznej odpowiedzialności biznesu w 2014 roku w prasie (media drukowane) i w internecie (portale, serwisy internetowe). Łączenie w obu tych kanałach komunikacji ukazało się ponad 11,5 tys. publikacji poświęconych lub dotykających CSR-u. Zdecydowanie więcej materiałów było opublikowanych w internecie, prawie 7 tys., podczas gdy w prasie dużo poniżej 5 tys.
Przegląd przynosi informację nie tylko nt. liczby artykułów o tematyce CSR, a także ich ekwiwalencie reklamowym w polskich periodykach: dziennikach, tygodnikach, miesięcznika, a także w portalach horyzontalnych.
Najwięcej artykułów według tego podziału ukazało się odpowiednio w: Pulsie Biznesu (80 artykułów), Gazecie Finansowej (168), Personel Plus (51).
Najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji osiągnęły artykuły zamieszczone w: Gazecie Wyborczej (36 artykułów), Polityce (21), Harvard Business Review (19).
O CSR najczęściej w minionym roku pisały: Alicja Zboińska z Polska Press Grupa (19 artykułów), Aleksandra Zieleniecka z Polska Press Grupa (18), Anita Błaszczak z GRUPY GREMI (17).
Wśród portali horyzontalnych najwięcej artykułów o CSR i jednocześnie z najwyższym ekwiwalentem reklamowym ukazało się w grupie onet.pl (144 artykuły), następnie w grupie gazeta.pl (141). Na trzecim miejscu pod kątem zainteresowania tematem była grupa wp.pl (106).
Część infograficzna została opatrzona dwoma komentarzami przedstawicieli Forum Odpowiedzialnego Biznesu dotyczącymi oddzielnie sytuacji w prasie i internecie. Oto ich fragmenty:
Według danych IMM określenie CSR wystąpiło w tytułach niespełna 4 proc. artykułów. Może to oznaczać wciąż dość niską świadomość pojęcia wśród czytających, co skłania dziennikarzy do opisywania rzeczywistości odpowiedzialnego biznesu w bardziej zrozumiały, przystępny sposób. Odnoszenie się do tematu CSR poprzez przedstawienie zjawisk i praktyk, które będąc przejawem odpowiedzialnego (lub nieodpowiedzialnego biznesu) są odbiorcom znane” – pisze Agnieszka Siarkiewicz, koordynatorka mediów i promocji Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
„Polskie portale internetowe nadal nie wiedzą, co zrobić z tematem CSR i zrównoważonego rozwoju, raczej trzymają się sprawdzonych tematów. Pozostanie tak do momentu, gdy same firmy nie zmienią podejścia do komunikacji działań CSR na bardziej otwartą i przystępną, także wykorzystującą w większym stopniu narzędzia, które internet »lubi« takie jak ciągła, osobista komunikacja w postaci blogów, graki i infograki czy poruszanie CSR w kontekście »human interest stories«” – komentuje Piotr Domański, kordynator portalu i mediów społecznościowych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
„Przegląd mediów – CSR w Polsce 2014” został zaprezentowany podczas ogłoszenia Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki” 31 marca 2015 roku w Galerii Zachęta w Warszawie.
Pobierz prezentację o „Przeglądzie mediów – CSR w Polsce 2014” z tego wydarzenia.