.

 

Forum o markach

dodano: 
15.06.2007
komentarzy: 
0

14 czerwca w Hotelu Marriott w Warszawie odbyło się spotkanie pt.: „Czym jest marka dzisiaj”. Jego organizatorem była Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa. Spotkanie było poświęcone zagadnieniom tworzenia i zarządzania wizerunkiem współczesnych marek, a jego uczestnicy porównywali warunki polskie z realiami niemieckimi.

W trakcie pierwszego panelu dyskusyjnego o tytule „Marki na polskim rynku – jeden cel – różne drogi” wystąpili: Piotr Batogowski, prezes agencji Scholz&Friends Warszawa, oraz Ewelina Piątek, manager ds. marketingu sieci sklepów Media Markt. Batogowski zwrócił uwagę na dystans, jaki dzieli jeszcze Polskę od zachodnich standardów; zdaniem eksperta dobrze znane marki pomagają odbiorcom dokonać wyboru. W dyskusji zauważono, że marki mają swoją wartość społeczną i nie istnieją w próżni. Uznano, że sposób komunikacji marek ma wielkie znaczenie i powinien być wpisany w szerszą strategię odpowiedzialnego biznesu.

Kolejny panel poświęcony był zagadnieniu roli biznesu w budowaniu marki regionu, miasta, kraju. Wzięli w nim udział: Małgorzata Wejtko, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Michał Merczyński, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Malta, Karin Morawietz, członek zarządu km2 public relations, Marek Żydowicz, dyrektor Festiwalu CAMERIMAGE oraz Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu Brief. Uczestnicy rozmowy zgodzili się, że w Polsce promuje się oddzielnie poszczególne miasta i regiony, nie ma natomiast spójnej, całościowej koncepcji promocyjnej kraju. Morawietz porównała tę sytuację z działaniami innych krajów europejskich i w tym zestawieniu niekorzystnie wypadł polski brak strategii i akcyjność podejmowanych działań promocyjnych. Tak prowadzona promocja nie może być skuteczna, a jest zazwyczaj kosztowna.
Morawietz zauważyła, że np. kampanie w mediach zagranicznych, którymi chwali się polski rząd i administracja powinny być jedynie jednym z elementów realizujących ogólną strategię, ale takiej nie ma i nie ma pomysłu, na jakich szczególnych cechach kraju można by oprzeć jego promocję.

Merczyński i Żydowicz mówili o budowaniu wizerunku i marki miasta poprzez kulturę i wydarzenia o zasięgu międzynarodowym. Obaj podzielili się z uczestnikami swoimi doświadczeniami ze współpracy z państwowymi komórkami odpowiedzialnymi za promocję. Żydowicz zwrócił uwagę, że w realizacji wielu inicjatyw przeszkadza mentalność urzędników, którą charakteryzuje wielka ostrożność, podejrzliwość, a często także brak kompetencji.
Wejtko podkreślała jednak, że nie można generalizować, a, jej zdaniem, wśród władz różnego szczebla świadomość znaczenia promocji i kształtowania wizerunku państwa rośnie. W podsumowaniu podkreślono, że aby móc realizować duże inicjatywy artystyczne potrzebnych jest trzech świadomych i odważnych partnerów: sztuka, biznes, administracja.

Kolejny panel poświęcony był tematowi „PR i wartości, czyli jak wyróżnić markę”. Wystąpili w nim Norbert Kilen i Norbert Ofmański z On Board PR. Mówili o roli etycznych działań public relations w kształtowaniu marek i prowadzeniu ich komunikacji z otoczeniem. Wortal PRoto był patronem medialnym wydarzenia. (psp)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin