.

Fundacja Avalon planuje kampanię społeczną „Niepełnosprawni Pełnowartościowi”. Szuka agencji

dodano: 
01.06.2022
komentarzy: 
0

Fundacja Avalon, działająca na rzecz osób z niepełnosprawnościami, poszukuje agencji do współpracy przy realizacji planowanej ogólnopolskiej kampanii społecznej „Niepełnosprawni Pełnowartościowi”. Organizacja przez tę akcję chce przekonywać, że rozpoczęcie relacji z osobą z niepełnosprawnością nie jest niczym trudnym – „wystarczy podejść, zacząć rozmowę, bez obaw i barier”.

Niedawno fundacja zrealizowała kampanię społeczną „Pełnosprawni w miłości”, której celem było przełamanie tabu na temat związków osób z niepełnosprawnościami.

Kampania „Niepełnosprawni Pełnowartościowi” ma natomiast na celu promocję pozytywnego wizerunku osób z niepełnosprawnościami w polskim społeczeństwie: zarówno wśród osób w pełni sprawnych, rodzin i partnerów osób z niepełnosprawnościami, jak i ich samych. Akcja ma przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu osób z niepełnosprawnościami i zachęcać do włączenia ich w stosunki społeczne na równych prawach. Osobom z niepełnosprawnościami ma z kolei przekazać, że w pełni korzystać z możliwości, jakie daje im życie towarzyskie, społeczne czy kulturalne. Rodziny osób z niepełnosprawnościami mają z kolei dowiedzieć się, że aby wspierać swoich bliskich w drodze do usamodzielnienia się i zmniejszenia zależności od innych, wystarczy zacząć od drobnych rzeczy.

Działania komunikacyjne zakładają zaprezentowanie pozytywnego wizerunku osób z niepełnosprawnościami, promocję pozytywnych postaw wobec nich oraz ukazanie, że korzystają one z życia społecznego i zawodowego podobnie jak inni. Akcja ma też pokazać pozytywne wzorce relacji i kontaktów osób w pełni sprawnych z niepełnosprawnymi. Organizatorzy akcji chcą także wystrzegać się prezentowania dwóch stereotypowych wizerunków osób z niepełnosprawnościami: ofiar i bohaterów.  

W ramach projektu zaplanowano m.in. emisję spotów reklamowych (30- i 15-sekundowych) w telewizji, radiu, internecie i na nośnikach zewnętrznych. Kampania ma wykorzystywać także takie narzędzia jak PR, influencer marketing czy social media.

Wybrana agencja będzie odpowiedzialna m.in. za przygotowanie wstępnej koncepcji kreatywnej i strategii kampanii, kreację i realizację spotów reklamowych do telewizji i radia, realizację sesji zdjęciowej, zaplanowanie emisji i zakup czasu antenowego w telewizji i radiu, kreację i realizację kampanii outdorowej (w tym zorganizowanie przestrzenne kampanii outdorowej i wykup nośników zewnętrznych), opracowanie i realizację strategii działań reklamowych i wizerunkowych w digitalu, przygotowanie planu działań PR, nawiązanie patronatów medialnych oraz opracowanie planu publikacji w mediach opiniotwórczych, tematycznych i lifestylowych, wykonanie badań zasięgów oraz docieralności kampanii do konkretnych grup odbiorców, monitoring mediów, znalezienie odpowiednich influencerów i twórców internetowych i nawiązanie z nimi współpracy.

Fundacja Avalon zbiera oferty od agencji zainteresowanych współpracą przy realizacji opisanej kampanii. Zgłoszenia wraz z portfolio należy wysyłać na adres: hszczuka@fundacjaavalon.pl do 1 lipca 2022 roku. Fundacja zamierza dokonać wyboru agencji najpóźniej do końca lipca 2022 roku. Od zgłaszających fundacja oczekuje doświadczenia w realizacji kampanii społecznych dla organizacji pozarządowych, a także wskazania w ofercie, które zadania zostaną zlecone podwykonawcom.

Budżet, jaki fundacja zamierza przeznaczyć na realizację postów, zakup mediów oraz działania promocyjne, wyniesie 900 tys. zł brutto. Kampania jest współfinansowana przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Szczegółowe informacje o planowanej kampanii i kryteriach wyboru agencji można znaleźć na stronie. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin