.

Fundacja DKMS z nową kampanią „W Tobie nadzieja na dopasowanie”

dodano: 
12.09.2023
komentarzy: 
0

Na początku września 2023 roku Fundacja DKMS rozpoczęła nową kampanię społeczną pod tytułem „W Tobie nadzieja na dopasowanie”. Motywem przewodnim kampanii jest czekanie, a bohaterami kampanii są zarówno pacjenci Fundacji DKMS, jak i dawcy faktyczni.

„Czekanie to stan, który jest nam wszystkim bardzo dobrze znany. Codzienne na coś czekamy: aż załaduje się film, gdy stoimy w korku lub w kolejce w sklepie. Oczekiwanie jest również codziennym »towarzyszem« osób chorych na nowotwory krwi, dla których jedyną szansą na dalsze życie jest przeszczepienie szpiku od dawcy niespokrewnionego” –  czytamy w komunikacie prasowym. „Emocje związane z czekaniem ogarniają umysł i ciało, a myśli Pacjentów stale powracają do pytania: czy znajdzie się zgodny dawca szpiku? Dlatego im więcej zarejestrowanych dawców tym większe szanse, że pacjenci dla których przeszczepienie jest jedyną szansą na życie, znajdą swojego bliźniaka” – wyjaśniają organizatorzy akcji.  

„Chcieliśmy, aby odbiorcy wczuli się w sytuację osoby czekającej na dopasowanie z dawcą szpiku” – wyjaśnia Tomek Bartek Jaroszewski z Walk Creative, agencji, która odpowiada za przygotowanie koncepcji kreatywnej i realizację kampanii. Jak dodaje, również hasło „W Tobie nadzieja na dopasowanie” przekazuje, że „to właśnie oglądający kampanię, mogą być osobami, które to czekanie mogą przerwać”.

11 września rozpoczęła się emisja spotu, którego główną bohaterką jest Gabrysia, 18-letnia pacjentka Fundacji DKMS, która wróciła do zdrowia dzięki dawcy szpiku. W filmie, który wyreżyserował Tomasz Knittel, pokazano, jak nastolatka w różnych momentach swojego życia spogląda na telefon w oczekiwaniu na wiadomość o znalezieniu zgodnego dawcy.

Spot emitowany jest w kanałach telewizyjnych. Działania komunikacyjne prowadzone są także w digitalu, outdoorze (w ośmiu największych miastach Polski) oraz mediach społecznościowych.

W ramach kampanii powstał landing page, na którym prezentowane są historie bohaterów kampanii, czyli dawców i pacjentów.

„Misją Fundacji DKMS jest znalezieniu dawcy dla każdej osoby na świecie potrzebującej przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych lub szpiku. Każdego roku blisko 800 pacjentów zostaje zakwalifikowanych do przeszczepienia szpiku od dawcy niespokrewnionego. Właśnie dlatego nie ustajemy w wysiłkach i realizujemy kampanie uświadamiające społeczeństwo, jak kluczowa jest rola dawcy w procesie leczenia chorego na choroby układu krwiotwórczego. Mam też nadzieję, że nasze działania inspirują Polaków do rejestracji w bazie dawców szpiku” – mówi Ewa Magnucka Bowkiewicz, prezeska Fundacji DKMS. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin