.

 

Fundacja Hospicjum Onkologiczne i Grey Group chcą zmienić język mówienia o śmierci

dodano: 
19.03.2021
komentarzy: 
0

Grey Group Poland wspiera komunikacyjnie Fundacji Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa (FHO). W ramach współpracy pro bono rusza kampania społeczna, której celem jest pozyskanie dla fundacji finansowania z 1 proc. podatku, a także – przełamanie tabu związanego z mówieniem o śmierci i zmiana sposobu myślenia i mówienia o ostatnich chwilach życia.

Kampania rozpoczęła się od spotu przedstawiającego śmierć jako ostatni etap życia. „To czas, w którym – tak jak w każdym innym istotnym momencie – człowiek potrzebuje wsparcia, fizycznej i psychicznej obecności bliskich, z którymi można dzielić emocje” – wyjaśnia agencja w komunikacie. Ideę kampanii okreśła hasło: „Umieranie to podróż w nieznane. Dobrze jest wtedy mieć kogoś blisko”.

„Są rzeczy, o których myślimy dopiero wtedy, gdy dotykają nas lub naszych najbliższych. Wszyscy czujemy naturalny lęk przed śmiercią, dlatego staraliśmy się przełamać konwencję przedstawiania tej kwestii, mówiąc o niej jako o ostatnim, ale bardzo ważnym, etapie życia – mówią autorzy pomysłu” – Beata Kotnowska i Maciej Krawczyk z Grey Group Poland.

Narratorem spotu jest Andrzej Chyra, a muzykę skomponował na potrzebę projektu pianista i kompozytor Aleksander Dębicza. Realizację projektu wspiera aktor Andrzej Bluszcz, z którego to inicjatywy FHO i Grey Grup Poland nawiązały współpracę.

Współpraca Grey Group Poland z FHO będzie długofalowa. Kolejny etap działań rozpocznie się w maju 2021 roku. Działania komunikacyjne dla Fundacji wspiera (także pro bono) agencja Cohn & Wolfe, koordynacją oprawy muzycznej zajęło się Big Sync Music, wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin